به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، سپهر دادجوی توکلی گفت: شورای رقابت ضمن مخالفت با افزایش مجدد قیمت خودروهای تولیدی و مونتاژی در جلسه اخیر خود، ۸ محصول ایران خودرو را که فاقد قیمت بود؛ قیمت‌گذاری کرد. مدیرکل روابط عمومی مرکز ملی رقابت افزود: این ۸ خودرو از نظر معاونت حمل و نقل وزارت صمت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، سپهر دادجوی توکلی گفت: شورای رقابت ضمن مخالفت با افزایش مجدد قیمت خودروهای تولیدی و مونتاژی در جلسه اخیر خود، ۸ محصول ایران خودرو را که فاقد قیمت بود؛ قیمت‌گذاری کرد.

مدیرکل روابط عمومی مرکز ملی رقابت افزود: این ۸ خودرو از نظر معاونت حمل و نقل وزارت صمت خودروهای جدید تشخیص داده شده است و لذا شورای رقابت این خودروها را قیمت‌گذاری کرد.

این خودروها انواعی از دنا، پژو ۲۰۷ و تارا است که به زودی قیمت آن‌ها به صورت رسمی توسط شورای رقابت اعلام می‌شود.

دو شرکت ایران خودرو و سایپا حدود یک ماه پیش درخواست افزایش قیمت را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کرده بودند.

بنا به این گزارش، شورای رقابت به استناد ماده ۳-۱ دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری مصوب جلسه ۵۴۳ مورخ ۱۱/۱۱/۱۴۰۱ پس از بررسی کارگروه خودرو شورای رقابت، قیمت هشت خودروی شرکت ایران خودرو را اعلام کرد.

البته این قیمت ها با محاسبات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با لحاظ ۲.۵ درصد سود تعیین شده است.

نکته مهم در این خودروها فقط نصب چند آپشن است که به معنی خودروی جدید نیست و فقط توجیهی برای افزایش قیمت شده است. در عین حال معاونت حمل ونقل وزارت صنعت این محصولات را جدید معرفی کرده است.

تصمیم مهم شورای رقابت برای بازار خودرو/ قیمت این ۸ خودرو تغییر کرد

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در زیرنویس مراجعه کنید.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین