به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، داوود منظور در خصوص استخدام معلمان جدید گفت: سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش هر سه نقش مشترکی در این موضوع ایفا می‌کنند.در مرحله اول نیازسنجی را وزارت آموزش و پرورش انجام می‌دهد و نیاز خود را به سازمان امور استخدامی اعلام می‌کند. […]

- خبر مهم رییس سازمان برنامه درباره پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان/ منظور: بازنشستگی معلمان را به تعویق انداختیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، داوود منظور در خصوص استخدام معلمان جدید گفت: سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش هر سه نقش مشترکی در این موضوع ایفا می‌کنند.در مرحله اول نیازسنجی را وزارت آموزش و پرورش انجام می‌دهد و نیاز خود را به سازمان امور استخدامی اعلام می‌کند. بعد از تایید سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه باید تامین اعتبار کرده و منابع لازم را پیش‌بینی کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در ارتباط با استخدام‌های جدیدی که باید امسال انجام می‌شد، این فرایند در همان ماه‌های خرداد و تیر انجام شد، افزود: مقداری برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به تاخیر افتاد و همین باعث شد در ابتدای شروع مدارس این معلم‌های جدید نتوانند سرکلاس حاضر شوند. معلمان جدیدالورود گزینش شده و شروع به‌کار کرده‌اند.

منظور ادامه داد: امیدوار هستیم با الحاق معلمین جدید و نیز استفاده از ظرفیت خرید خدمت معلمان که بصورت خرید خدمتی هستند، مشکل کمبود معلم حل شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ظرفیتی که ایجاد کردیم که از بازنشستگان آموزش و پرورش نیز استفاده کنیم و بازنشستگی را در آموزش و پرورش قدری از لحاظ قانونی به تعویق انداختیم تا این امکان فراهم شود کسانی که بازنشسته می‌شوند بتوانند ادامه خدمت بدهند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: همچنین باید ظرفیت فراهم کنیم که بازنشستگان پاداش پایان خدمت را دریافت کرده اما بتوانند برای چندسال دیگری که وزارت آموزش و پرورش نیاز دارد به خدمت خودشان ادامه دهند.

منظور در پاسخ به این سوال که کمبود معلم چه هزینه‌ای را روی دست دولت و سازمان برنامه بودجه قرار داد، اظهارکرد: فرآیند تامین معلمان فارغ از اینکه چه مقدار بار مالی داشته باشد باید متناسب با نیازهای آموزش و پرورش انجام شود.

وی یادآور شد: بنابراین تعداد استخدام‌های جدیدی که انجام می‌شود تامین اعتبار آن را در بودجه امسال و بودجه سال آینده انجام می‌دهیم. البته در بودجه امسال انجام شده و برای سال آینده نیز پیش‌بینی لازم را خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال دیگری درباره کمبود معلم برای سال آینده گفت: قطعا از حالا به فکر هستیم که نیازسنجی را برای جذب معلمین جدید در سال آینده انجام دهیم. امیدواریم قدری با تعجیل بیشتر و با شروع برگزاری آزمون استخدامی برای معلمین جدید بتوانیم در ابتدای سال آینده این آزمون را انجام دهیم که تا قبل از شروع سال تحصیلی همه فرایندهای لازم طی شده باشد.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین