به گزارش خبرنگار زیرنویس از یزد ؛ با توجه به طرح شکایت توسط بزهدیده مبنی بر کلاهبرداری، پرونده قضایی در دادسرای یزد تشکیل و طی تحقیقات صورت گرفته مشخص گردید، کلاهبردار با ترفندهایی از قبیل فاکتورسازی در زمینه خرید و‌ فروش لوازم خانگی و فعالیت های دیگر از جمله پیمانکاری ساختمان و تولید کودهای شیمیایی، […]

به گزارش خبرنگار زیرنویس از یزد ؛ با توجه به طرح شکایت توسط بزهدیده مبنی بر کلاهبرداری، پرونده قضایی در دادسرای یزد تشکیل و طی تحقیقات صورت گرفته مشخص گردید، کلاهبردار با ترفندهایی از قبیل فاکتورسازی در زمینه خرید و‌ فروش لوازم خانگی و فعالیت های دیگر از جمله پیمانکاری ساختمان و تولید کودهای شیمیایی، اعتماد قربانی را جلب نموده است.

پس از سیر مراحل قانونی، نهایتاً قرار جلب به دادرسی در خصوص متهم صادر و متعاقب صدور کیفرخواست، پرونده جهت محاکمه به دادگاه کیفری دو یزد ارسال خواهد شد.

متاسفانه در این نوع از کلاهبرداری ها، زنان و مردان قربانی وعده های واهی ازدواج در سایت های همسر یابی می شوند و در برخی موارد، برقراری ارتباط با قربانی به قصد اخاذی و باجگیری می باشد.

چنانچه در دامِ این نوع کلاهبرداری گرفتار شدید، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

گزارش به مراجع قانونی: ابتدا وقوع جرم را به مرجع انتظامی گزارش دهید و شکایت مطرح کنید تا فرآیند قانونی آغاز شود.

حفاظت از اطلاعات شخصی: اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شخصی و بانکی شما از دسترسی کلاهبردار محافظت می‌شوند، از جمله اینکه پسوردهای(رمز عبور) خود را تغییر دهید.

یزد/ سمیه گلابگیریان

منبع خبر: رکنـا