گزارش روزنامه «ایران» با تیتر «پیاده‌روها در تصرف موتورسیکلت‌ها» را بخوانید که در آن خواستار مجازات جدی راکبان موتوسوار به نقل از یک کارشناس شده است. در بخشی از این گزارش به نقل از دکتر علیرضا اسماعیلی، کارشناس حوزه راهنمایی و رانندگی و استاد دانشگاه آمده است: * سال‌های مدیدی است که مشکلات پیاده‌روها مثل […]

 گزارش روزنامه «ایران» با تیتر «پیاده‌روها در تصرف موتورسیکلت‌ها» را بخوانید که در آن خواستار مجازات جدی راکبان موتوسوار به نقل از یک کارشناس شده است.

درخواست اشد مجازات برای این رانندگان تهرانی!

در بخشی از این گزارش به نقل از دکتر علیرضا اسماعیلی، کارشناس حوزه راهنمایی و رانندگی و استاد دانشگاه آمده است:

* سال‌های مدیدی است که مشکلات پیاده‌روها مثل کم‌عرض بودن، ناهموار بودن، چیده شدن لوازم مغازه‌ها و تردد یا پارک موتورسیکلت‌ها و گاهی هم خودروها در پیاده‌روها سوژه بحث رسانه‌های مختلف شده است.

* مأموران راهنمایی و رانندگی نیز همواره یادآور افزایش ترافیک در پایتخت به واسطه تردد این وسیله نقلیه سبک اما پرحاشیه و خطرناک هستند.

* مزاحمت تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده‌رو یا پارک خودروها در محل تردد عابران پیاده سبب می‌شود که رغبت مردم هم در استفاده از پیاده‌روها با کاهش چند برابری مواجه شود. متأسفانه علاوه بر موتورسیکلت‌ها در برخی پیاده‌روها انبوهی از ماشین‌ها هم پارک می‌کنند و گویی کاربری پیاده‌رو عوض شده و به پارکینگ تبدیل شده است.

* برخی مواقع برای تردد در پیاده‌روها، موتورسیکلت‌ها و خودروها جوری پارک کرده‌اند که عابر به سختی می‌تواند از کنار آنها عبور کند یا اینکه حتی باید تغییر مسیر دهد، چون راهی برای عبور ندارد.

* گاهی اوقات هم برای عبور از پل‌ها یا رمپ‌هایی که پیاده‌رو را به خیابان متصل می‌کند، موتورسیکلت‌ها و خودروها پارک شده‌اند و هیچ راهی برای تردد عابر پیاده باقی نگذاشته‌اند.

  • البته این بخش بازمی‌گردد به موضوع انتظامی و مجازات‌هایی که پلیس باید برای این افراد تعیین کند. این قبیل وسایل نقلیه حتماً باید به پارکینگ منتقل شوند. فردی که حقوق دیگران را ضایع می‌کند، باید به شدت مجازات شود.

ایران

+