به گزارش زیرنویس ، زاخارووا در نشستی خبری در پاسخ به اظهارات آندرس فوگ راسموسن دبیرکل سابق ناتو درباره عضویت بخشی از اوکراین در این ائتلاف، اظهار داشت: ما بارها موضع خود را در مورد پیوستن اوکراین به ناتو توضیح داده‌ایم. الحاق اوکراین به بلوک ناتو برای روسیه به هر شکلی غیرقابل قبول است. راسموسن […]

به گزارش زیرنویس ، زاخارووا در نشستی خبری در پاسخ به اظهارات آندرس فوگ راسموسن دبیرکل سابق ناتو درباره عضویت بخشی از اوکراین در این ائتلاف، اظهار داشت: ما بارها موضع خود را در مورد پیوستن اوکراین به ناتو توضیح داده‌ایم. الحاق اوکراین به بلوک ناتو برای روسیه به هر شکلی غیرقابل قبول است.

راسموسن پیشتر پیشنهاد عضویت اوکراین در این ائتلاف نظامی را داده و گفته بود: این عضویت باید شامل بخش هایی از خاک اوکراین باشد که به تصرف روسیه در نیامده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این نشست خبری همچنین گفت: آمریکا شروع به اعلام آمادگی برای برگزاری مذاکرات غیررسمی با روسیه در نشست همکاری اقتصادی آسیا- پاسیفیک (APEC) کرده است. با این وجود، سیاست واشنگتن مبنی بر درگیری‌های لفظی بیهوده، همچنان پابرجاست.

نشست سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا- پاسیفیک در سانفرانسیسکو در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ نوامبر (۲۴ تا ۲۶ آبان) برگزار می‌شود.

 پس از حمله روسیه به اوکراین، کی‌یف بارها خواستار تسریع در عضویت این کشور در ناتو و اتحادیه اروپا شده است.

مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا معمولا سال‌ها طول می‌کشد و کشورهایی که مایل به عضویت هستند باید اصلاحات گسترده‌ای در حوزه اقتصادی و حقوقی انجام بدهند.

ارسال کمک‌های بشردوستانه از سوی روسیه برای غزه

ماریا زاخارووا همچنین اعلام کرد که روسیه تا به امروز بیش از ۱۴۰ تن محموله‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان غزه ارسال کرده است.

وی ادامه داد: ما به سهم خود به مشارکت فعالانه در تلاش‌های بشردوستانه برای تسکین رنج غیرنظامیان غزه ادامه می‌دهیم و هواپیماهای باری وزارت موقعیت اضطراری روسیه در ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) بسته‌های غذا و دارو را از شهر کازان به مصر برای ساکنان نوار غزه منتقل کردند.

از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات طوفان الاقصی ، حملات بی‌وقفه‌ای را علیه غزه انجام داده که در جریان این حملات کور بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم فلسطین جان خود را از دست داده‌اند.

منبع : ایرنا

منبع خبر: رکنـا