اظهارات تند مدیرعامل اسبق استقلال درباره شجاعت وزیر ورزش و مافیای فوتبال!
اظهارات تند مدیرعامل اسبق استقلال درباره شجاعت وزیر ورزش و مافیای فوتبال!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، پس از روی کار آمدن کیومرث هاشمی به عنوان وزیر ورزش، این انتظار وجود داشت که با توجه به نابسامانی های موجود در این حوزه وی فی الفور دست بکار شود و تغییراتی را در بدنه ورزش ایجاد کند اما ظاهرا این مدیر عجله ای برای ورود به این وادی ندارد. […]

- اظهارات تند مدیرعامل اسبق استقلال درباره شجاعت وزیر ورزش و مافیای فوتبال!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، پس از روی کار آمدن کیومرث هاشمی به عنوان وزیر ورزش، این انتظار وجود داشت که با توجه به نابسامانی های موجود در این حوزه وی فی الفور دست بکار شود و تغییراتی را در بدنه ورزش ایجاد کند اما ظاهرا این مدیر عجله ای برای ورود به این وادی ندارد.

پیرامون عملکرد وزارت ورزش و همچنین شرایط کنونی فوتبال و ضمنا باشگاه استقلال با «امیررضا واعظی آشتیانی» مدیرعامل اسبق آبی ها گفت و گویی را انجام داده ایم.

آشتیانی در ابتدا درباره اوضاع و احوال فعلی فوتبال ایران به خبرنگار «اطلاعات آنلاین» گفت: من فکر می کنم اوضاع فوتبال را همه می بینند. هر اتفاقی را شاهد هستیم. نه حاکمیت مدیریتی وجود دارد و نه انضباط. حتی یک مسابقه بدون حاشیه نیست. تمام لیگ مملو از صحبت های حاشیه ای است. فوتبال در بی انضباطی کامل بسر می برد. چیزی پنهان نیست و مطالبه مردم انضباط بخشی حوزه فوتبال است. بخشی از این فضا را متوجه وزارت ورزش می دانم. آنها با واژه «فیفا هراسی» خودش را کنار کشیده است در حالیکه این جزو حقوق آنهاست.

وی افزود: وزارت ورزش فرق نظارت و دخالت را نمی داند و این باعث شده مجموعه فوتبال در سردرگمی به سر می برد. فوتبال نه در حوزه فرهنگی موفق بوده ، نه اقتصادی و نه فنی که همه اوضاع را می بینند. در کل باید اینگونه نگاه کرد که شفاف سازی هم وجود ندارد. دستگاههای نظارتی اگر نظارت دارند همراه با گزارش نیست. وزارت ورزش نظارتش تعطیل است.

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: وزارت ورزش مثل تمامی فدراسیون ها باید بر فدراسیون فوتبال نظارت کند. مرجع سیاست گذاری وزرات ورزش است. انتظار هم داشته باشد فدراسیون فوتبال با استفاده از کارشناسان آن سیاست ها را تبدیل به برنامه کند. گاهی دخالت هم نیاز است. این فیفا هراسی و فیبا هراسی و .. دکانی است که برخی برای خودشان درست کرده اند. فدراسیون ها فکر می کنند با یک هیات رئیسه همه چیز حل است. الان عده ای با مافیا بازی کار را جلو می برند. مقام معظم رهبری اشاره ای به آفت ورزش داشتند و فرمودند تشکیل مافیا چه آسیب هایی می زند. اینها مواردی است که وزارت ورزش باید جدی بگیرد و نباید تماشاگر باشند. وزارت ورزش بیش از یک دهه است فقط تماشاگر است.
وی درباره حواشی داوری در فوتبال ایران گفت: الان بهانه ای به نام وی ای آر دارند.در آینده وی ای آر را هم بیاورند باز یک بهانه دیگر پیدا می کنند. بی اخلاقی و بی برنامگی باعث شده فوتبال در بخش داوری آسیب ببیند. 
واعظی آشتیانی درباره حواشی این روزهای فوتبال گفت: وقتی که پاسخگویی و شفاف سازی نباشد حواشی و هوچی گری جای مسایل دیگر را می گیرد. ادبیاتی در فوتبال ایران ایجاد شده که هر کسی مجیزگویی نکند علیه او بیانیه می دهند و مصاحبه های نیابتی درست می کنند و افراد لمپن در بورس قرار می گیرند.

مدیرعامل اسبق استقلال درباره وضعیت این تیم به اطلاعات آنلاین گفت:  استقلال و هر تیمی که می خواهد موفق شود باید آرامش درون داشته باشد. اگر مدیریت خوب انجام شود این آرامش پایدار خواهد بود. مدیریت استقلال جوان و بی تجربه است و امیدوارم از تجربیات مدیران اسبق استفاده کنند. یک بخشی از بحران استقلال را دیگران برایش ساختند. 

وی درباره جنجال مطالبات ساپینتو و دستیارنش گفت: این ها تولید حواشی می کند. مسایل اقتصادی اثرگذار بوده است. توصیه می کنم از هزینه های نابجا پرهیز کنند.

آشتیانی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا وزیر ورزش توانسته در برابر موضوعات پیش روی خود تصمیمات درست و شجاعانه بگیرد گفت: هر کسی مسئولیت ورزش را می گیرد عقبه وی باید دیده شود. هر آنچه در گذشته بوده همان اتفاق خواهد افتاد. اینگونه نیست فردی وقتی وزیر شود تغییر کند. یک فرد محافظه کار نمی تواند ناگهان شجاع شود. درباره ایشان هم باید گذشته را دید و به این جواب رسید که شجاع است یا محافظه کار.

منبع: اطلاعات انلاین