به گزارش زیرنویس، مسعود مردانی استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگوی تلفنی در «برنامه تهران ۲۰»، گفت: چهار سال پیش با اولین مورد کووید ۱۹ روبرو شدیم. در آن زمان تردد در مترو تهران حدود ۶ میلیون نفر در روز بود و ما با تلاش‌های بسیاری که کردیم تعداد تردد را در عرض یک ماه […]

به گزارش زیرنویس، مسعود مردانی استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگوی تلفنی در «برنامه تهران ۲۰»، گفت: چهار سال پیش با اولین مورد کووید ۱۹ روبرو شدیم. در آن زمان تردد در مترو تهران حدود ۶ میلیون نفر در روز بود و ما با تلاش‌های بسیاری که کردیم تعداد تردد را در عرض یک ماه به ۶۰ هزار نفر در روز رساندیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اینکه آلودگی هوا از کویید ۱۹ ضعیف‌تر نیست حتی مضرتر از کویید ۱۹ است، اظهار کرد: اگر عوارض آلودگی هوا را جست‌وجو کنیم از بیماری‌های عفونی، ریوی و بیماری‌هایی که روی سیستم اعصاب مرکزی اثر می‌کند و همچنین سرطان را مشاهده می‌کنیم.

مردانی تصریح کرد: ما از مردم می‌خواهیم به این موضوع توجه کنند، آلودگی هوای تهران برای تمامی گروه‌های سنی مضر است و گشت زدن در خیابان‌های مرکزی شهر، دیوانگی محض است. زمانی که می‌گوئیم هوا آلوده است، برای تمامی شهروندان ناسالم است و مانند یک سم اثر می‌کند و می‌تواند برای تمامی مردم کشنده باشد.

وی افزود: فردی که دچار بیماری آسم است کافیست تنها دو روز در این هوای تهران به خیابان بیاید این اقدامات برای رسیدن به اوج بیماری آسم کافی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: همین امروز در مطب بنده، آقای ورزشکاری آمدند و گفتند نمی‌دانم چرا گیج هستم و بعد از جویا شدن علت این گیجی مطلع شدم این فرد امروز در شهر تهران در حال انجام فعالیت‌های روزانه‌اش بوده است.

وی در پایان گفت: اگر مسئولین هواشناسی میزان آلودگی هوا را برای تمامی گروه‌های سنی مضر می‌دانند باید تمامی مقاطع تحصیلی غیرحضوری بشوند چرا که این بیماری دقیقاً به مانند کووید ۱۹ است.

منبع: مـهر