حمله پهپادی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها به جنوب لبنان
حمله پهپادی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

در حمله پهپادی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها به جنوب لبنان تعدادی زخمی شدند.

 

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شهرک بلیدا در جنوب لبنان را هدف قرار داد. در همین حال، یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی هم گروهی از شهروندان لبنانی را در شهرک مجدل زون در جنوب لبنان هدف قرار داد که طی آن تعدادی زخمی و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

از سوی دیگر روز گذشته رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که در نتیجه حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی یک صهیونیست به هلاکت رسیده است. این رسانه‌هاهمچنین اعلام کردند که دست‌کم یک صهیونیست در نتیجه این حمله زخمی شده است.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که موضع نظامی المرج در روستای «هونین» واقع در اراضی اشغالی لبنان را هدف قرار داده و نظامیان صهیونیست را زخمی کرده است. همچنین حزب‌الله لبنان از هدف قراردادن تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف پادگان نظامی متات و کشته یا زخمی‌نمودن صهیونیست‌ها خبر داد.

منابع عبری از حمله موشکی مجدد به منطقه الجلیل غربی و به صدادرآمدن آژیرهای هشدار در این منطقه خبر می‌دهند. همچنین آژیر هشدار در عرب العرامشه واقع در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که یکی از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در الجلیل غربی و مواضع صهیونیستی «بیاض بلیدا»، «الجرداح» و «حدب البستان» به صورت مستقیم از سمت لبنان هدف قرار داده شدند.

علاوه بر این، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پسر «گادی آیزنکوت»، رئیس اسبق ستاد کل ارتش این رژیم و عضو کابینه جنگ در نبردهای نوار غزه کشته شده است. همزمان، شبکه عبری زبان کان نیز جزئیات بیشتری از کشته شدن فرزند رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تشریح کرد و گفت که پسر گادی آیزنکوت رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی بر اثر انفجار تونلی بمب‌گذاری شده در محله شیخ زائد در جبالیا کشته شده است.

ساعتی پیش از این نیز، ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که مبارزان قسام در ۷۲ ساعت گذشته و در تمامی محورهای نبرد در نوار غزه ۱۳۵ جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را به صورت کلی یا جزئی منهدم کرده‌اند.

ابوعبیده تاکید کرد: مبارزان ما موفق شدند ده‌ها نظامی صهیونیست را با انفجار ورودی تونل‌ها و خانه‌هایی که به عنوان سنگراستفاده می‌شدند، به هلاکت رسانده یا زخمی کنند.

سخنگوی گردان‌های قسام اعلام کرد: مبارزان قسام استحکامات نظامی اسرائیل را با خمپاره و موشک‌های با برد کوتاه هدف قرار دادند.

همچنین ابوعبیده تاکید کرد که مبارزان گردان‌های قسام اهداف مختلف صهیونیستی را در داخل اراضی اشغالی موشک‌باران نموده‌اند.

از سوی دیگر، اسامه حمدان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که مقاومت آماده است تا هر زمانی که جنگ طول بکشد با دشمن مقاومت کند.

حمدان تاکید کرد: حال مقاومت خوب است و با تمام قدرت و اقتدار نبرد طوفان الاقصی را اداره می‌کند. مبارزان مقاومت در محورهای مختلف با نیروهای اشغالگر به شدت در حال مبارزه هستند. اذعان دشمن درباره تلفات آن، تعداد واقعی این تلفات را که ما هر روز در میدان نبرد اعلام می‌کنیم، بیان نمی‌کند. مقاومت هنوز بسیاری از توانایی‌های خود را به نمایش نگذاشته است.

وی افزود: نتانیاهو و کابینه نازی وی در تحقق اهداف نظامی خود در غزه موفق نشده و نخواهند شد. ملت ما در برابر برنامه‌های دشمن جهت کوچاندن آنان تسلیم نخواهد شد. محاصره خانه ویران السنوار تلاشی از سوی دشمن برای ساختن یک پیروزی خیالی است.

منبع: مـهر