به گزارش خبرنگار مهر، هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال شامگاه سه شنبه ۲۸ آذر به پایان رسید و تیم‌های استقلال تهران و سپاهان که در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند، به ترتیب توانستند نساجی مازندران و هوادار را به ترتیب با نتایج ۴ بر صفر و ۵ بر صفر شکست دادند. شکست […]

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال شامگاه سه شنبه ۲۸ آذر به پایان رسید و تیم‌های استقلال تهران و سپاهان که در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند، به ترتیب توانستند نساجی مازندران و هوادار را به ترتیب با نتایج ۴ بر صفر و ۵ بر صفر شکست دادند.

شکست سنگین این دو تیم کافی بود تا سید مهدی رحمتی و محمود فکری از هدایت نساجی و هوادار برکنار شوند و مدیران باشگاه‌ها ترجیح دهند تا ادامه مسابقات را با نفرات دیگری روی نیمکت تیم خود دنبال کنند.

هر دو تیم هوادار و نساجی اوضاع خوبی در جدول رده بندی ندارد و با قرارگیری در رده‌های سیزدهم و پانزدهم از مدعیان اصلی سقوط به لیگ دسته اول به شمار می‌روند. در حالی که هنوز ۲ هفته تا پایان نیم فصل اول فوتبال ایران باقی مانده است اما تا پایان هفته سیزدهم ۴ باشگاه تصمیم گرفتند تا با تغییر سرمربیان افراد جدیدی را به عنوان سکاندار تیم خود معرفی کنند.

فولاد چراغ اول را روشن کرد

فولاد خوزستان اولین تیمی بود که دست به تغییر داد، هدایت این تیم که در هفته‌های پایانی فصل بیست و دوم به علیرضا منصوریان سپرده شده بود، از ابتدای فصل بیست و سوم هم مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند که تیم خود را با هدایت همین مربی روانه مسابقات کنند اما برخلاف تصورات منصوریان دوام چندانی در فولاد نیاورد و با کسب ۴ شکست متوالی بدترین شروع فولاد در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر را رقم زد و خداحافظی خیلی زودی با نیمکت این تیم داشت. پس از جدایی منصوریان، مدیران فولاد ایگناسیو مارتینز را جایگزین وی کردند.

برکناری ۴ سرمربی قبل از پایان نیم فصل/ حرکت به سمت کشورهای عربی!

تب تند پیکان زود عرق کرد

پس از جدایی سید مجتبی حسینی در پایان فصل بیست و دوم، مدیران پیکان رسول خطیبی را جایگزین این مربی کردند تا او بتواند نتایج قابل قبول حسینی را در فصل بیست و سوم ادامه دهد. خطیبی کار خود را با تساوی در پیکان آغاز کرد و تا هفته پنجم ۳ تساوی و دو شکست را در کارنامه خود به ثبت رساند. با کسب این نتایج مدیران پیکان پس از پایان هفته پنجم قرارداد او را به مدت یک فصل دیگر تمدید کردند تا به نوعی به مربی خود روحیه دهند. اما تب تند مدیران این بیگاه زود عرق کرد و در پایان هفته دهم خطیبی را که تنها در برابر استقلال خوزستان موفق به شده بود پیکان را پیروز کند برکنار و رضا عنایتی را جایگزین کردند.

خداحافظی نساجی با رحمتی

نساجی هم از جمله تیم‌هایی است که فصل بیست و سوم را با سرمربی جدید آغاز کرد. صادق درودگر مدیرعامل وقت این باشگاه، سید مهدی رحمتی سرمربی فصل پیشین آلومینیوم اراک را به قائمشهر آورد تا این مربی جوان تیم جدیدی را در عرصه مربیگری تجربه کند. رحمتی که سودای موفقیت با نساجی در دو جام داخلی و آسیایی را داشت پس از اینکه نتوانست در اولین حضور آسیایی این تیم توفیقی را به دست آورد، در لیگ برتر هم یکی از نتایج ضعیف چند فصل اخیر را کسب کرد و با گذشت ۱۳ هفته تنها ۹ امتیاز سهم این تیم شد و پس از شکست سنگین ۴ بر صفر مقابل استقلال تهران، رحمتی از سمت خود کناره‌گیری کرد که با موافقت اعضای هیأت مدیره باشگاه نساجی همراه شد.

برکناری ۴ سرمربی قبل از پایان نیم فصل/ حرکت به سمت کشورهای عربی!

فکری با هوادار به خط پایان رسید

جدایی رحمتی از نساجی تنها تغییر کادر فنی تیم‌ها در پایان هفته سیزدهم نبود و تیم هوادار هم که شرایط نسبتاً مشابهی با نساجی دارد، به کار خود با محمود فکری پایان داد. فکری هم از جمله مربیانی بود که از ابتدای فصل جاری هدایت هوادار را عهده دار شد اما نتوانست موفق ظاهر شود و این تیم در پایان هفته سیزدهم در رده سیزدهم جدول قرار گرفت و مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند تا پیش از پایان نیم فصل قرارداد خود را با فکری به اتمام برسانند.

در حال حاضر جانشینان رحمتی و فکری در دو تیم نساجی و هوادار مشخص نشده و دستیاران این دو مربی بازیکنان خود را برای دیدارهای پیش رو آماده می‌کنند. تیم مس رفسنجان هم شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و این احتمال وجود دارد تا قبل از اتمام مسابقات نیم فصل اول کادر فنی این تیم هم دچار تغییراتی شود.

با نگاهی به مدت زمان مشابه در فصل گذشته متوجه خواهیم شد که در نیم فصل اول لیگ برتر در سال ۰۲ – ۱۴۰۱ تنها دو تیم تراکتور و نفت مسجد سلیمان اقدام به تعویض سرمربیان تیم‌های خود کردند و از مجموع ۱۶ تیم تنها این دو باشگاه دست به تغییرات زدند. اما در فصل بیست و دوم، ۴ تیم فولاد، پیکان، نساجی و هوادار سرمربیان ابتدایی خود را برکنار کردند که نشان می‌دهد تغییرات کادر فنی در فصل گذشته نسبت به امسال دو برابر بوده است.

منبع: مـهر