با ۴ میلیارد تومان در کدام محلات تهران خانه می‌شود خرید؟ +جدول
با ۴ میلیارد تومان در کدام محلات تهران خانه می‌شود خرید؟ +جدول

قیمت خانه در تهران مدت‌هاست سر به فلک کشیده، تا آنجا که متوسط قیمت مسکن در این کلانشهر از متری کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در دهه‌های گذشته به بیش از ۷۶ میلیون تومان در آبان‌ماه امسال رسیده است. به بیان دیگر اکنون خانه‌اولی‌ها برای خرید یک خانه ۵۰ متری در شهر تهران به‌طور متوسط […]

قیمت خانه در تهران مدت‌هاست سر به فلک کشیده، تا آنجا که متوسط قیمت مسکن در این کلانشهر از متری کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در دهه‌های گذشته به بیش از ۷۶ میلیون تومان در آبان‌ماه امسال رسیده است.

به بیان دیگر اکنون خانه‌اولی‌ها برای خرید یک خانه ۵۰ متری در شهر تهران به‌طور متوسط باید حدود چهار میلیارد تومان هزینه کنند. این در حالی‌ست که قدرت خرید و درآمد ماهانه مردم نیز دیگر کفاف خرید یک خانه حداقلی در تهران را نمی‌دهد. اما باید دید با چهار میلیارد تومان در کدام مناطق تهران می‌توان خانه خرید؟

خانه‌های ۴ میلیاردی در تهران

آگهی‌های مربوط به خرید و فروش ملک در تهران نشان می‌دهد می‌توان با بودجه حدود چهار میلیارد تومان، آپارتمان‌هایی با با متراژ و سن مختلف در مناطق مختلف تهران خریداری کرد.

رای مثال یک واحد نوساز ۶۸ متری در محله استاد معین با امکاناتی نظیر آسانسور و پارکینگ، چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت آپارتمانی دیگر در محدوده شریعتی نیز که ساخت آن به سال ۱۳۸۸ بازمی‌گردد و متراژی ۵۵ متری دارد در همین حدود تعیین شده است.

سازمان برنامه نیز از محله‌هایی است که می‌توان واحدهایی با این حدود قیمتی در آن یافت. یک صاحب ملک در این محدوده واحد مسکونی ۵۳ متری خود با عمری ۱۴ ساله حدود چهار میلیارد تومان شده است.

 

4 میلیاردی

در مناطق جنوبی‌تر و ارزان‌تر در تهران می‌توان با این حدود قیمت واحدهای با متراژ بالاتر خریداری کرد. برای مثال واحدی ۱۲۵ متری در محله جیحون چهار میلیارد تومان قیمت دارد. ساخت این واحد به سال ۱۳۸۴ بازمی‌گردد.

منبع: اطلاعات انلاین