در مورد حوادث این روزهای باشگاه استقلال همه خبر دارند. اتهام جعل به مدیران ارشد این مجموعه که متاسفانه ابتدا از داخل مدیران ارشد فوتبال یعنی فدراسیون فوتبال درآمد و سپس ضربه دوم را عضو هیئت مدیره خود باشگاه زد. به صورت طبیعی در چنین شرایطی سیل اتهامات بعدی از راه می‌رسد و نفر سوم […]

- سندروم جعل و طوفان اتهام؛ هت‌تریک خطرناک برای خطیر!/ یک شکایت دیگر از مدیران استقلال؛ یعنی تخلف دیگری نیست؟

در مورد حوادث این روزهای باشگاه استقلال همه خبر دارند. اتهام جعل به مدیران ارشد این مجموعه که متاسفانه ابتدا از داخل مدیران ارشد فوتبال یعنی فدراسیون فوتبال درآمد و سپس ضربه دوم را عضو هیئت مدیره خود باشگاه زد. به صورت طبیعی در چنین شرایطی سیل اتهامات بعدی از راه می‌رسد و نفر سوم مدیرعامل باشگاه شاهین بود!

در ادامه شکایت‌های هدایت‌الله ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال و علیرضا خانی، عضو هیات مدیره استقلال از باشگاه استقلال و مدیرعامل این باشگاه مبنی بر جعل سند و امضا، این بار علیرضا نعمتی، مدیرعامل باشگاه شاهین بوشهر شکایت مشابهی را از علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال و امیرحسین محتشم، رئیس هیات فوتبال استان بوشهر تنظیم کرده است!

از پرونده شکایت باشگاه شاهین علیه علی خطیر ماه‌ها می‌گذرد. خلاصه‌اش این است که این باشگاه بابت حق رشد «مهدی قائدی» و «محمد محبی» خواستار دریافت مبالغی شده و از آن طرف فیفا استعلام گرفته که آیا این باشگاه فعال است یا منحل شده؟

تاسف برای سرنوشت تیم مردمی و پرطرفدار شاهین و مدیریت بد مدیران سابق که کوهی از بدهی به جا گذاشتند و رفتار اشتباه مسئولانی که به باشگاهی با نام شاهین و یک پسوند یا پیشوند اجازه فعالیت می‌دهند، بماند برای وقتی دیگر، اینجا بحث ما استقلال است. تیمی که تا همین حالا دوبار از رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا بازمانده و طبق قوانین اگر برای سومین سال متوالی نتواند مجوز حرفه‌ای کسب کند، باید از لیگ برتر هم خداحافظی کند.

پس اینجا فعلاً بحث آبرو و شأن باشگاه استقلال و مدیران این تیم پرهوادار هم نیست. فعلاً یک سرمایه ملی به نام استقلال در خطر است و صرف مطرح کردن این اتهامات در رسانه‌ها قطعاً به صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه لطمه می‌زند.

خوشبختانه وزارت ورزش وارد عمل شده و در نهایت سرنوشت این پرونده به یکی از این دو مسیر ختم می‌شود؛ یا اتهام زنندگان حق دارند که در آن صورت باید با مدیران فعلی استقلال بابت تخلف برخورد کرد و یا اینکه استقلالی‌ها حق دارند و تمام این اتهامات دسیسه و توطئه‌ای بیش نیست که اتهام زنندگان باید به جرم تشویش اذهان عمومی در پیشگاه عدالت و قانون پاسخگو باشند.

هرچه هست این ماجرا نه به نفع استقلال بود و نه فوتبال، در نهایت بازنده‌اش اخلاق در ورزش خواهد بود…

منبع: خبـر ورزشی