به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در وال استریت‌ژورنال نوشت که برقراری صلح در نوار غزه، سه پیش‌شرط دارد. نتانیاهو در این مقاله به «از بین بردن حماس، خلع سلاح غزه» و آنچه افراط‌زدایی از جامعه فلسطینیان خوانده، به عنوان سه پیش‌شرط یاد کرده است. او […]

به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در وال استریت‌ژورنال نوشت که برقراری صلح در نوار غزه، سه پیش‌شرط دارد.

نتانیاهو در این مقاله به «از بین بردن حماس، خلع سلاح غزه» و آنچه افراط‌زدایی از جامعه فلسطینیان خوانده، به عنوان سه پیش‌شرط یاد کرده است. او در توضیح نخستین پیش‌شرط مدعی شد که «آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و بسیاری از کشورها از فشار اسرائیل برای نابودی حماس حمایت می‌کنند.»

وی با اشاره به اینکه رهبران حماس متعهد به تکرار حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر) شده‌اند، نوشته است که «به همین دلیل از بین بردن این گروه فلسطینی تنها پاسخ مناسب برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی است.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که برای آنچه نابودی حماس خوانده است، کاملاً از مقررات بین‌المللی پیروی خواهد کرد!

با این حال، شمار شهدای غزه در پی بمباران بی‌وقفه رژیم صهیونیستی همچنان رو به افزایش است، به طوری که براساس اعلام وزارت بهداشت غزه دست کم ۲۰ هزار و ۶۷۴ فلسطینی تاکنون به شهادت رسیده‌اند. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته مدعی شد که اسرائیل باید از دامنه حملاتش کاسته و در عوض دقت عملیات‌ها را افزایش داده و از افزایش قربانیان غیرنظامی بکاهد!

نتانیاهو درباره دومین پیش‌شرط، مدعی شده است «اسرائیل باید مسئولیت اصلی امنیت غزه را برعهده داشته باشد» و در ادامه نیز «احتمال سپرده شدن مسئولیت به تشکیلات خودگردان بر این منطقه را رد کرد.»

به ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تل آویو باید اطمینان حاصل کند که «غزه هرگز دوباره به عنوان پایگاه حمله به تل‌آویو مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.»

وی اضافه کرد که لازمه خلع سلاح غزه ایجاد منطقه امنیتی موقت در اطراف این باریکه و «سازوکار بازرسی در مرز بین غزه و مصر است به نحوی که الزامات اسرائیل را برآورده کرده و مانع قاچاق سلاح به این منطقه شود.»

نتانیاهو همچنین درباره آنچه افراط‌زدایی از غزه خوانده است، اضافه کرد که تغییرات باید از رهبری فلسطین تا آموزش دانش‌آموزان در مدارس ایجاد شود. وی مدعی است که تغییر امکان‌پذیر است!

وی در پایان این مقاله نوشت که اگر این سه شرط برآورده شود، غزه قابل بازسازی بوده و دورنمای صلحی گسترده‌تر در خاورمیانه «به واقعیت بدل خواهد شد.»

این مقاله در حالی منتشر شده که نتانیاهو متعهد شده است تا عملیات‌های نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی را گسترش داده و همچنین گفته است که پایان جنگ فعلاً دور از انتظار است.

منبع: مـهر