با این حکم، استقلال را به جای پرسپولیس و سپاهان محکوم کردند!/ من را کوبیدند چون بازیکنان آن‌ها را نگرفتم!/ قانون را فقط استقلال رعایت کرد و تاوانش را داد
با این حکم، استقلال را به جای پرسپولیس و سپاهان محکوم کردند!/ من را کوبیدند چون بازیکنان آن‌ها را نگرفتم!/ قانون را فقط استقلال رعایت کرد و تاوانش را داد

سرپرست اسبق استقلال که حالا ریاست آکادمی این باشگاه را بر عهده دارد، از فرجام پرونده پرسپولیس و سپاهان در مورد سقف بودجه راضی نیست.

 

اصغر حاجیلو در باشگاه استقلال نامی فراموش نشدنی تلقی می‌شود. بازیکنی که در تمام دوران فوتبال خودش فقط پیراهن استقلال را بر تن کرد و علاوه بر آن، تحت عنوان مربی و سرپرست نیز روی نیمکت استقلالی‌ها نشسته است. حاجیلو که هم اکنون رئیس آکادمی باشگاه استقلال محسوب می‌شود در گفتگو با خبر ورزشی از ماجرای حکم استیناف به شدت گلایه داشت.

حکم کمیته استیناف صادر شد و پرسپولیس و سپاهان امتیازات از دست رفته خود را دوباره پس گرفتند. نظر شما در این رابطه چیست؟
این مسئله در واقع یک پروسه بود که در نهایت کاملاً به ضرر استقلال تمام شد. وقتی کمیته انضباطی علیه تیم‌هایی که سقف بودجه را رعایت نکرده بودند حکم صادر کرد، ما خوشحال شدیم که قانون گرایی در فوتبال ایران اعمال می‌شود چون باشگاه استقلال تحت هیچ شرایطی حاضر به انجام چنین کاری نشد و حتی میان مدیرعامل و سرمربی تیم به خاطر همین داستان سقف بودجه بحث به وجود آمد چون جواد نکونام تاکید داشت که برای تیمش نیازمند بازیکن است و از طرف دیگر، علی خطیر هم اصرار می‌کرد که روند خرید بازیکنان باید کاملاً منطبق بر قانون باشد اما حالا دیدیم که شرایط در واقع به ضرر استقلال تمام شد. حکم کمیته استیناف به ضرر استقلال بود نه پرسپولیس و سپاهان. این حکم در واقع ما را محکوم کرد نه پرسپولیس و سپاهان را. البته این را هم بگویم که من به شخصه اصلاً از کم شدن امتیازات پرسپولیس و سپاهان خوشحال نبودم.

چطور؟
استقلال عناوین قهرمانی بسیار زیادی در ایران و آسیا دارد و تمام این افتخارات در نهایت جوانمردی حاصل شده است. ما دلمان می‌خواهد پرسپولیس سپاهان و سایر رقبا در نهایت قدرت باشند و استقلال طی یک رقابت کاملاً جوانمردانه بتواند از سد آنها بگذرد. این را گفتم تا به همه اثبات شود اصغر حاجیلو، علی خطیر جواد نکونام و تک تک استقلالی‌ها اصلاً از کسر امتیاز رقبا خوشحال نمی‌شوند و دوست دارند قهرمانی استقلال را در زمانی جشن بگیرند که حریفانشان کاملاً قدرتمند هستند اما بحث ما، رعایت قانون است. الان باشگاه‌هایی که طبق تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون تخلف کرده بودند، دچار هیچ مشکلی نشدند ولی استقلال که سقف بودجه را رعایت کرد، عملاً ضربه خورد. با خاموش شدن چراغ همسایه خانه ما روشن نمی‌شود ولی وقتی قانونی وضع می‌شود، همه باید آن را رعایت کنند نه اینکه استقلال رعایت کند و تاوانش را بدهد اما برخی تیم‌ها رعایت نکنند و دچار هیچ مشکلی نشوند.

راستی جدا از بحث کمیته استیناف، این روزها تیم امید استقلال در رقابت‌های قهرمانی کشور هم خوب نتیجه می‌گیرد.
بله. خوشبختانه چند پیروزی متوالی به دست آورده‌ایم و حالا مدعی قهرمانی هستیم البته هنوز کار داریم و باید هفته به هفته بهتر شویم ولی ای کاش افرادی که در فضای مجازی من و مجموعه استقلال را می‌کوبیدند، این روزها را هم ببینند. علیه من درفضای مجازی مطلب می‌نوشتند و می‌گفتند تیم امید استقلال که به مسابقات کشوری رفته، موفق نمی‌شود و اصغر حاجیلو فقط برای باشگاه هزینه تراشیده است اما خوشبختانه کادر مدیریتی باشگاه استقلال به من و این بچه‌ها اعتماد کرد و حالا داریم حاصلش را می‌بینیم. یک عده از افرادی که من را در فضای مجازی می‌کوبیدند، با تیم امید استقلال هم کاری نداشتند بلکه فقط از این ناراحت بودند که چرا اصغر حاجیلو و مربیان ‌تیمهای پایه‌ای استقلال بازیکنان مورد نظر آنها را نگرفت.

منبع: خبـر ورزشی