به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی اسامی ۲۷ بازیکن را برای حضور در جام ملت های آسیا اعلام کرده است که میانگین سنی آنها بالای ۲۸ سال است و برخی جوانانی که می توانستند در کنار باتجربه ها حضور داشته باشند به تیم ملی دعوت نشده اند. […]

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی اسامی ۲۷ بازیکن را برای حضور در جام ملت های آسیا اعلام کرده است که میانگین سنی آنها بالای ۲۸ سال است و برخی جوانانی که می توانستند در کنار باتجربه ها حضور داشته باشند به تیم ملی دعوت نشده اند.

نادر فریاد شیران مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به ارزیابی از شرایط تیم ملی پرداخت و گفت: در خصوص تیم ملی باید بگویم که تعطیلی طولانی مدت لیگ برای حضور تیم فوتبال جوانان در بازی‌های آسیایی ضربه زیادی را به بازیکنان تیم ملی زد و از نظر آمادگی شرایط آنها را دگرگون کرد. این موضوع صدای مربیان و بازیکنان در لیگ را هم در آورده بود و دیدید که چه مصدومیت‌هایی هم سراغ بازیکنان تیم ملی آمد.

وی در ادامه افزود: خدا را شکر اغلب بازیکنان ترکیب اصلی تیم ملی لژیونر هستند و تیم ملی در این خصوص ضربه جدی نخواهد خورد. تیم ملی فوتبال کشورمان در حال حاضر به لحاظ نفرات و شرایط سنی در بهترین شرایط خود قرار دارد و شانس موفقیت بالایی دارد اما این مربیان تیم ملی هستند که باید از ملی پوشان مراقبت کنند تا آنها دچار آسیب دیدگی نشوند.

سرمربی تیم ملی شهامت انتخاب جوانان را ندارد

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به دعوت نشدن بازیکنان جوان به اردوی تیم ملی عنوان کرد: ایران اگر بهترین لیگ را هم داشته باشد سرمربی تیم ملی شهامت انتخاب بازیکن از لیگ را ندارد به غیر از چند نفر که مشخص هستند. در واقعاً سرمربی تیم ملی نگاهی به بدنه لیگ ایران ندارد و هیچ امیدی نداشتم که جوانان لیگ حتی به اردوی تیم ملی دعوت شوند تا با بازیکنان بزرگی مانند طارمی و آزمون و دیگر بازیکنان تمرین کنند.

قلعه‌نویی شهامت دعوت جوانان را ندارد/ ماجرای خداداد تکرار می‌شود

فریاد شیران تصریح کرد: قلعه نویی از اسفندماه سال گذشته سرمربی تیم ملی شد، بازی‌های تدارکاتی و رسمی هم انجام داده است در این مدت می‌توانست به بازیکنان جوان میدان دهد تا در آینده از آنها استفاده کند. در زمان پرویز دهداری و محمد مایلی کهن به چشم دیدم که چطور به جوانان میدان دادند تا در آینده به تیم تاریخی ایران تبدیل شدند. آن زمان به بازیکنان جوانی مانند مهدی مهدوی کیا، فرهاد مجیدی، اسماعیل حلالی و سایر بازیکنان میدان داده شد تا توانستند به بازیکنان بزرگی تبدیل شوند اما این اتفاق امروز در تیم ملی رخ نمی‌دهد.

برای جام ملت‌ها شرایط خوبی داریم و باید موفق شویم

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص وضعیت تیم ملی در جام ملت‌ها آسیا گفت: صادقانه بخواهم بگویم تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا شرایط بسیار خوبی دارد و می‌تواند به موفقیتی که می‌خواهد دست پیدا کند اما برای جام جهانی بعدی که ۳ سال دیگر برگزار خواهد شد آینده روشنی را تصور نمی‌کنم، چرا که جایگزین‌های بازیکنان فعلی در تیم ملی مشخص نیستند و نمی‌دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

در آینده نزدیک از اتفاقات خداداد بیشتر خواهیم دید

مربی اسبق تیم ملی در خصوص جدایی خداداد عزیز از کادر فنی تیم ملی فوتبال و واکنش سرمربی تیم ملی عنوان کرد: جدایی خداداد عزیزی از تیم ملی برای همه ما مبهم ماند چرا که مشخص نشد اصل ماجرا چیست و این مربی برای چه از تیم ملی جدا شد. صحبت‌های اخیر او هم از سرمربی تیم ملی بوی گلایه می‌داد. در آینده نزدیک اتفاقات این چنینی را در تیم ملی زیاد خواهیم دید که این اتفاقات به فوتبال ما آسیب می‌رساند.

قلعه‌نویی شهامت دعوت جوانان را ندارد/ ماجرای خداداد تکرار می‌شود

به قول علی پروین «صبر کنین جام ملت‌ها شروع شود»

وی در این خصوص با بیان اینکه تعداد کادر فنی تیم ملی بیش از حد است ادامه داد: تیم ملی از زمان روی کار آمدن قلعه نویی تا به امروز با توجه به اینکه با تیم‌های مطرحی بازی نکرده شکستی را نداشته است. اگر به تیم‌هایی مانند ژاپن و کره و استرالیا بخوردند تازه عیار تیم ملی مشخص می‌شود. اداره کادر فنی ۱۰ نفره تیم ملی آسان نیست و باید منتظر بمانیم و ببینیم این کادر فنی بزرگ چه خواهد کرد. به قول علی پروین «صبر کنین جام ملت‌ها شروع شود»، این صحبت پیامدهای زیادی دارد که نمی‌خواهم باز کنم اما فحوا کلام این است که نگرانی‌هایی در خصوص آینده تیم ملی وجود دارد.

فرق بین تیم ملی ۱۹۹۶ و ۲۰۲۴ بازیکنان لژیونر است

فریاد شیران در خصوص فرق بین تیم ملی ۲۰۲۴ با تیم ملی ۱۹۹۶ گفت: جام ملت‌ها آوردگاه سختی در آسیا است اما با بازیکنانی که در تیم ملی داریم و همه در خارج از کشور بازی می‌کنند می‌توانیم موفق شویم. فرق بین تیم ملی کنونی و سال ۱۹۹۶ این است که بازیکنان با حضور در آن تورنمنت توانستند لژیونر شوند اما امروز بازیکنان لژیونر خوبی داریم که می‌توانیم از بازی کردن آنها لذت ببریم و امیدوارم بازیکنان تیم ملی هم در جام ملت‌ها دل مردم کشورمان را شاد کنند.

ایران چهارم شود تاج و همکارانش باید بروند

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره اینکه گفته می‌شود ایران در جام ملت‌ها چهارم هم شود کار بزرگی کرده است بیان کرد: ایران در جام ملت‌ها در گروه آسانی قرار دارد اما این دلیل نمی‌شود که بگوییم تیم ملی در جمع چهار تیم آسیا قرار بگیرد موفقیت است. اگر تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا چهارم شود بهتر است تاج و همکارنش باید از این فوتبال خداحافظی کنند. سقف آرزوهای فوتبال ایران دیگر چهارمی آسیا نیست چرا که هیچ کشوری به اندازه ایران لژیونر ندارد. در گذشته بازیکنان تیم ملی در اتریش و آلمان باز می‌کردند اما امروز بازیکنان تیم ملی در کشورهای مطرح اروپا بازی می‌کنند. پس اگر به جام ملت‌ها می‌رویم باید فینالیست باشیم.

قلعه‌نویی شهامت دعوت جوانان را ندارد/ ماجرای خداداد تکرار می‌شود

فدراسیون فوتبال به مانند ۱۹۹۸ باید از رئیس جمهور مجوز می‌گرفت

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان با اشاره به موضوع لغو حواله خودرو ملی پوشان گفت: در خصوص حواله‌های خودروهای وارداتی باید بگویم که اگر فدراسیون به بازیکنان ضمانت داده است اکنون باید پاسخگو باشد، چرا که بازیکنان تیم ملی به اعتبار حرف مسئولان فدراسیون اقدام به خرید خودرو کردند. اگر فدراسیون از این اقدام مطمئن بود باید مجوز آن را پیش تر از دولت می‌گرفت تا بازیکنان به مشکل نخورند اما اگر مطمئن نبودند بیخود کردند وعده وعید داده‌اند. مسئولان فدراسیون باید از هیأت دولت مجوز را کی گرفتند مانند سال ۱۹۹۸ که فدراسیون از آقای خاتمی مجوز گرفت و به بازیکنان خودرو داد.

منبع: مـهر