میکروب معده؛ بهترین میوه‌ها برای بهبود بیماری میکروب معده
میکروب معده؛ بهترین میوه‌ها برای بهبود بیماری میکروب معده

میکروب معده یکی از شایع‌ترین دلایل ایجاد مشکلات گوارشی است، اما با این وجود ساده‌ترین و قابل درمان‌ترین دلیل در این زمینه محسوب می‌شود همچنین احتمال دارد باور غلطی وجود داشته باشد که میکروب معده در اثر خوردن آب و غذای آلوده ایجاد شود اما این موضوع صحت ندارد بلکه زمینه ژنتیکی برای بیماری‌زا شدن میکروب معده بسیار موثر است

یکی از شایع‌ترین دلایل مراجعه به درمانگاه‌ بیماری‌های داخلی، مشکلات گوارشی است که بخش عمده از این مشکلات نیز مربوط به معده بیماران و در راس آن سوءهاضمه است، در حقیقت به هر احساس ناخوشایندی که فرد به‌دنبال خوردن وعده غذایی خود داشته باشد، سوءهاضمه می‌گویند و این احساس ناخوشایند نیز به شکل‌های گوناگون در شخص ظاهر می‌شود. میکروب معده ممکن است دلیل بسیاری از مشکلات فرد باشد، برای مثال میکروب معده می‌تواند زخم‌های گوارشی ایجاد کند و یا منجر به رفلاکس و بازگشت اسید معده به مری شود، همچنین در مراحل پیشرفته احتمال دارد میکروب معده منجر به ایجاد سرطان در دستگاه گوارش شود، بنابراین تشخیص به موقع و درمان مشکلات گوارشی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش بهداشت نیوز، میکروب معده یکی از بیماری‌های آزاردهنده‌ای است که برخی از آن رنج می‌برند و باعث می‌شود فرد مبتلا نتواند به طور عادی زندگی خود را به خصوص در هنگام خوردن غذا داشته باشد.

 

میکروب معده

میکروب معده

 

مهمترین میوه‌های سالم برای بیماران مبتلا به میکروب معده

در گزارش پیش رو، با مهمترین میوه‌های سالم برای بیماران مبتلا به میکروب معده که به کاهش درد، نفخ و سوزش معده در آن‌ها کمک می‌کنند، آشنا خواهیم شد.

سیب

خوردن سیب باعث افزایش یک نوع باکتری مفید موجود در روده می‌شود که این افزایش به بهبود سریع عفونت در روده کمک می‌کند.

انگور

انگور حاوی پلی فنول یعنی آنتی اکسیدان‌هایی است که فواید زیادی از جمله کاهش فشار خون، التهاب، سطح کلسترول و استرس اکسیداتیو برای سلامتی دارد. هنگامی که انگور می‌خوریم، پلی فنول‌ها وارد بدن و از طریق میکروبیوم روده توسط معده هضم می‌شوند که به درمان عفونت‌های روده کمک می‌کند.

گلابی

یکی از میوه‌هایی است که سلامت معده را به میزان قابل توجهی حفظ کرده و شما را از شر عفونت‌های روده رهایی می‌بخشد؛ چرا که گلابی حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی، ویتامین C، K و فیبر است. بنابراین خوردن آن باعث بهبود سلامت روده‌ها شده و علائماین بیماری  را برطرف می‌کند.

رفلاکس, مشکلات گوارشی, میکروب معده - میکروب معده؛ بهترین میوه‌ها برای بهبود بیماری میکروب معده

انبه
انبه به درمان عفونت‌های روده کمک می کند، اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد؛ چرا که باعث اسهال و استفراغ می‌شود.

گفتنی است علی رغم فواید این میوه‌ها برای بهبود بیماری میکروب معده، اما مراجعه به پزشک هرگز نباید نادیده گرفته شود و این پزشک است که می‌تواند بهترین درمان را به شما ارائه کند.

 

منبع: بهداشت نیوز

 

  • منبع خبر : https://behdasht.news/news