به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس،  طی روز‌های گذشته ادعا‌های مختلف درخصوص ساخت ورزشگاه جدید باشگاه استقلال و مدیران این باشگاه مطرح شده است که مهمترین آن مخالفت وزارت ورزش و جوانان با ساخت ورزشگاه توسط این باشگاه است. پس از طرح اتهام جعل توسط فدراسیون فوتبال و همچنین علیرضا خانی عضو هیات مدیره […]

وزارت ورزش. استقلال - آیا واقعا وزارت مخالف ورزشگاه استقلال است؟

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس،  طی روز‌های گذشته ادعا‌های مختلف درخصوص ساخت ورزشگاه جدید باشگاه استقلال و مدیران این باشگاه مطرح شده است که مهمترین آن مخالفت وزارت ورزش و جوانان با ساخت ورزشگاه توسط این باشگاه است.

پس از طرح اتهام جعل توسط فدراسیون فوتبال و همچنین علیرضا خانی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال، دیدار مدیرعامل این باشگاه با سفیر عربستان سعودی در تهران موضوع مهم دیگری بود که علیه آبی‌ها با اعلام هشدار وزارت ورزش مطرح شد، اما این پایان ماجرا نبود و امضای تفاهم نامه این باشگاه با شرکت مالزیایی IBN باعث شد تا باردیگر پای وزارت ورزش به میان کشیده شود.

پس از برگزاری کنفرانس خبری باشگاه استقلال با ۳ شرکت مالزیایی، چینی و قطری برای ساخت یک مجموعه ورزشی در تهران، ابهاماتی درمورد تامین منابع مالی این پروژه مطرح و اعلام شد وزارت ورزش با این اقدام باشگاه استقلال مخالف است. (مدیرعامل استقلال در صحبت‌های خودش توضیحاتی را ارائه کرد که می‌توانید اینجا و اینجا در مورد جزئیات این پروژه بخوانید.) 

این درحالیست که تاکنون هیچ موضع قاطع و شفافی در خصوص اتهامات مطرح شده اخیر علیه استقلال، از جانب وزارت ورزش دیده نشده است.

اکنون این سوال مطرح است که اگر استقلال تخلف کرده و بدون هماهنگی وزارت ورزش اقدام به دعوت خارجی‌ها کرده چرا این وزارتخانه به صورت رسمی و جدی موضع و مخالفت خودش را اعلام نمی‌کند؟ و در این باره برخوردی صورت نمی‌گیرد.

از طرفی اگر مسئولان باشگاه استقلال طی هماهنگی با وزارت ورزش مقدمات ساخت این پروژه را فراهم کرده‌اند، چطور به راحتی اخباری منتسب به وزارت ورزش منتشر می‌شود، اما مسئولان رده بالای این وزارت سیاست سکوت را در پیش گرفته‌اند؟

در این شکی نیست که باشگاه استقلال به عنوان یک مجموعه دولتی و زیرمجموعه وزارت ورزش باید تمامی اقدامات خود را در هماهنگی کامل با این وزارتخانه انجام بدهد، اما در طرف مقابل انتظار اهالی فوتبال و ورزش از متولی اصلی این است که در قبال حواشی، ادعا‌ها و اتهامات طرح شده علیه هرکدام از مجموعه‌های تحت مدیریتش، موضعی روشن، رسمی و به موقع داشته باشد تا زمینه سوء استفاده در این باره به وجود نیاید.

پایان پیام/

منبع: ایسـنا