چه کسانی پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال را بستند
چه کسانی پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال را بستند

از قرار معلوم پیرامون دلایل بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال، شرایط آنگونه که هواداران این تیم فکر می‌کنند نیست.

استقلال, پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال - چه کسانی پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال را بستند

پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال بسته شده و این مسئله سر و صدای بسیار زیادی راه انداخت اما اینطور که خبردار شدیم داستان زوایای دیگری داشته که پنهان مانده است. در همین خصوص اطلاعاتی به دست زیرنویس رسید که نشان می‌دهد روند کار به گونه دیگری بوده است.

بسته شدن پنجره از اوایل دی

ظاهراً پنجره نقل و انتقالاتی استقلال روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه بسته نشده بلکه از اوایل زمستان چنین اتفاقی رخ داده و پنجشنبه تازه ماجرا رسانه‌ای شده است. البته مدیران باشگاه استقلال با استناد به قانون جدیدی که از سه سال قبل در فیفا تصویب شده مدعی‌اند به محض تسویه حساب با طلبکاران یا جلب رضایت آنها برای اینکه مطالبات خود را چند ماه دیرتر بگیرند، پنجره باز خواهد شد و دیگر مانند سابق نیست که به خاطر این حکم، تمام مدت پنجره نقل و انتقالات زمستانی را از دست بدهند.

ساپینتو؟ نه!

اینطور که شنیدیم، ریکاردو ساپینتو در قضیه بسته شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال نقشی نداشته است. یکی از مسئولان باشگاه در این رابطه به خبر ورزشی گفت: ریکاردو ساپینتو از استقلال شکایت کرده و آن را پس هم نگرفته است اما با توجه به قوانین فیفا، وقتی یک شکایت به دادگاه عالی ورزش ارسال شود تا زمان صدور حکم هیچ مشکلی برای باشگاهی که متهم شده به وجود نمی‌آید. دقیقاً مانند داستان شفر و استراماچونی که به لحاظ مالی ضربه بزرگی به استقلال وارد کردند اما تا وقتی حکم دادگاه عالی ورزش را نگرفته بودند، پنجره ما بسته نشد. اگر به خاطر داشته باشید میلیچ فصل قبل پنجره ما را بست. شیخ دیاباته هم همین کار را کرد اما هر دو نفر کار را از طریق کمیته انضباطی و استیناف فیفا جلو برده بودند. این مدیر ادامه داد: در رابطه با پرونده مذکور نباید سوء تعبیر شود. جدا از داستان عزیزبک آمانوف که از استقلال شکایت کرده، یکی از عواملی که باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال شد، شکایت دستیاران ساپینتو است نه خود او!

در انتظار رضایتنامه

استقلالی‌ها مدعی‌اند مطالبات دستیاران ریکاردو ساپینتو به زودی از طریق پول‌هایی که این باشگاه در فیفا دارد و بلوکه شده، پرداخت می‌شود و آنها در انتظار صدور رضایتنامه با امضای وکیل این مربیان هستند تا پنجره نقل و انتقالاتی استقلال باز شود. آبی‌ها مدعی‌اند پرونده عزیزبک آمانوف هم به دادگاه عالی ورزش رفته و اگر پول دستیاران ریکاردو ساپینتو به حساب بنشیند، قطعاً فدراسیون جهانی فوتبال پنجره نقل و انتقالاتی آنها را باز می‌کند و این باشگاه مشکلی برای جذب بازیکن جدید نخواهد داشت. البته باید ببینیم داستان عزیزبک دقیقاً همانطور که استقلالی‌ها می‌خواهند جلو می‌رود یا نه؟

منبع: خبـر ورزشی