یکی از بازیکنانی که  اواسط رقابت‌های فصل گذشته به طرزعجیبی استقلال را ترک کرد، عزیزبک آمانوف بود. بازیکن اسبق تیم ملی ازبکستان که در دوره فرهاد مجیدی به جمع آبی پوشان اضافه شد ولی ریکاردو ساپینتو اصلاً به او اعتقادی نداشت و او هم یک روز پاسپورتش را از استقلال گرفت و شبانه بدون اطلاع […]

- بازیکنی که طلبش را به استقلال بخشیده بود به فیفا شکایت کرد!

یکی از بازیکنانی که  اواسط رقابت‌های فصل گذشته به طرزعجیبی استقلال را ترک کرد، عزیزبک آمانوف بود. بازیکن اسبق تیم ملی ازبکستان که در دوره فرهاد مجیدی به جمع آبی پوشان اضافه شد ولی ریکاردو ساپینتو اصلاً به او اعتقادی نداشت و او هم یک روز پاسپورتش را از استقلال گرفت و شبانه بدون اطلاع کادر مدیریتی و مربیان استقلال را به مقصد استانبول ترک کرد تا با تیم جدیدش مذاکره کند.

وقتی آمانوف از تهران رفت و دیگر برنگشت، مدیران وقت استقلال مدعی شدند که از او شکایت کرده و علاوه بر اصل مبلغ، زمینه برای گرفتن غرامت از این بازیکن را هم فراهم می‌کنند اما کار دقیقاً برعکس شد و حالا آمانوف در نقش شاکی ظاهر شده و حکم اولیه را هم علیه استقلال گرفته است! در همین رابطه شنیدیم پارسال یکی از مدیران وقت باشگاه استقلال با ادعایی که کرد، عملاً در فرایند شکایت عزیزبک آمانوف موثر واقع شد. ظاهرا این بازیکن به استقلالی‌ها گفته بود حالا که در پازل تاکتیکی ریکاردو ساپینتو قرار ندارد، حاضر است با دریافت مطالبات معوقه خود، قراردادش را فسخ کند و دستخط بدهد که بابت زمان باقیمانده قراردادش هیچ طلبی از استقلال ندارد اما یکی از مدیران وقت باشگاه استقلال که البته حالا دیگر سمتی در این باشگاه ندارد، به مدیران ارشدتر باشگاه تاکید کرد دلیلی برای چنین کاری وجود ندارد چون می‌توان آمانوف را به یک تیم خارجی ترانسفر کرد و نه تنها از جیب استقلال پولی نداد بلکه مبلغی هم به عنوان درآمدزایی به حساب باشگاه واریز کرد.

این طرح باعث شد مدیریت استقلال با جدایی توافقی عزیزبک مخالفت کند و از طرف دیگر، تیم جدیدی هم توسط باشگاه برای او پیدا نشد تا هافبک  ازبکستانی عصبانی شود و شبانه از تهران برود. او پس از ترک ایران نه تنها دیگر سراغ قاعده جدایی توافقی نرفت بلکه وکیل گرفت و از آبی‌ها به فیفا شکایت کرد تا چنین دردسری رقم بخورد.

منبع: خبـر ورزشی