در سال ۶۲ و اوایل انقلاب حدود ۱۳ هزار پزشک در کشور فعال بودند اما این آمار در ۱۴۰۲ به ۱۶۵ هزار پزشک رسیده است، یعنی تعداد پزشکان در کشور ۱۲ برابر شده. در سال ۶۲ همچنین ۵ هزار متخصص در کشور فعال بودند و در حال حاضر ۵۰ هزار متخصص مشغول امور درمان ایرانی‌ها […]

- زنان این رشته‌های پزشکی را دوست ندارند

در سال ۶۲ و اوایل انقلاب حدود ۱۳ هزار پزشک در کشور فعال بودند اما این آمار در ۱۴۰۲ به ۱۶۵ هزار پزشک رسیده است، یعنی تعداد پزشکان در کشور ۱۲ برابر شده. در سال ۶۲ همچنین ۵ هزار متخصص در کشور فعال بودند و در حال حاضر ۵۰ هزار متخصص مشغول امور درمان ایرانی‌ها هستند. جمعیت پزشکان متخصص زن هم در کشور از سال ۶۲ تا کنون افزایش قابل توجهی داشته و از ۷۱۲ متخصص زن به ۲۱ هزار متخصص رسیده است.

وزیر بهداشت در یک برنامه تلویزیونی درباره لزوم تربیت پزشک زن در کشور با توجه به قانون انطباق (انطباق امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی با موازین شرع مقدس مصوب سال۷۷) اینطور توضیح داده که در حال حاضر حدود ۵۲ درصد از پزشکان مرد و ۴۸ درصد هم زنان هستند و وزارت بهداشت در این بخش آمار خوبی دارد.

بهرام عین‌اللهی با بیان این که برای ورود زنان به رشته‌های پزشکی تسهیلاتی ایجاد شده است، تاکید می‌کند: در بیمارستان‌های دولتی بیمارستان‌ها موظف شده‌اند «قانون انطباق» رعایت شود و خدمات خانم‌ها تا جای ممکن از سوی خانم‌ها ارائه شود. البته در برخی رشته‌ها مثل مغز و اعصاب و ارتوپدی به دلیل سخت بودن شاهد استقبال چندانی از سوی خانم‌ها نبودیم.

او همچنین درباره افازیش ظرفیت پزشکی برای زنان هم عنوان می‌کند: حتماً موضوع افزایش تربیت پزشکان زن را ارزیابی می‌کنیم و در صورتی که نیاز باشد ظرفیت لازم را ایجاد خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

خبر استخدامی وزیر بهداشت برای ۱۴ هزار پرستار

۲۳۳۲۱۷

منبع: خبـرآنلاین