پایتخت یمن بار دیگر بمباران شد + جزییات
پایتخت یمن بار دیگر بمباران شد + جزییات

برای دومین شب پیاپی و بر اساس اخبار منتشر شده توسط منابع خبری وابسته به انصارالله، پایتخت یمن از سوی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی بمباران شد.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از المسیره، مناطقی از صنعا، پایتخت یمن از سوی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی بمباران شد.

گزارش‌ها از وقوع یک انفجار مهیب در ضلع شمالی شهر صنعا، پایتخت یمن حکایت دارد.

اطلاعات اولیه حاکی از حملات هوایی به فرودگاه صنعا و اطراف آن است و گفته شده که صدای مهیب انفجاری در شمال صنعا پایتخت یمن به صدا درآمد.

کانال المسیره، وابسته به انصارالله یمن در این ارتباط گزارش داد که دشمن آمریکایی-انگلیسی، پایتخت، صنعا را هدف چندین حمله قرار داد.

در این میان، اطلاعاتی درباره حملات هوایی یا حملات موشکی به فرودگاه بین‌المللی صنعا و پایگاه الدیلمی منتشر شده است.

خبرگزاری المیادین در این ارتباط اعلام کرد که اطلاعاتی در مورد حملات هوایی به پایگاه الدیلمی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعا وجود دارد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که آمریکا حمله دیگری در یمن انجام داده است.

سی‌ان‌ان نیز به نقل از یک مقام آمریکایی، انجام دوباره بمباران یمن را تائید و اعلام کرد که ایالات متحده حملات بیشتری را در داخل یمن انجام داده است و این بار یک مرکز راداری هدف قرار گرفت. به ادعای مقام آمریکایی، حملات جدید در یمن تأسیسات راداری مورد استفاده یمنی‌ها را هدف قرار داد.
خبرگزاری رویترز هم به نقل از مقامات آمریکایی تائید کرد که ارتش آمریکا حمله دیگری را در یمن انجام داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرده است که هدف حمله جدید آمریکا در یمن، هدفی بوده است که یک تهدید به شمار می‌آمد.
تلویزیون ان بی سی نیوز هم گزارش داد: «حمله جدید به یمن از یک کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا انجام شده است.» اشاره‌ای به نام این ناو در گزارش اولیه نشده است.

آمریکا و انگلیس بامداد روز گذشته (جمعه) نیز در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را بیان نکرد، گزارش داد: به چند هدف متعلق به حوثی‌ها (انصارالله) در مناطق تحت کنترل آنها حمله کرده‌اند.

سی‌ان‌ان به نقل از این مقام آمریکایی، گفت: زیردریایی آمریکایی یو اس اس فلوریدا در حملات به مواضع حوثی‌ها (انصارالله یمن) شرکت کرد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان وابسته به دموکرات‌های آمریکا گزارش داد که دولت جو بایدن قبل از حمله هوایی به یمن، کنگره آمریکا را از این حمله مطلع کرده بود.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

منبع: مـهر