به گزارش زیرنویس به نقل از سی ان ان، «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا در جریان سفر به ایالت پنسیلوانیا در سخنانی ادعا کرد: «من قبلاً پیام خود را به تهران رسانده‌ام، آنها می‌دانند که نباید اقدام مخربی انجام دهند، به عقیده من جمهوری اسلامی از درگیری با آمریکا پرهیز می‌کند؛ ما هم به دنبال […]

به گزارش زیرنویس به نقل از سی ان ان، «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا در جریان سفر به ایالت پنسیلوانیا در سخنانی ادعا کرد: «من قبلاً پیام خود را به تهران رسانده‌ام، آنها می‌دانند که نباید اقدام مخربی انجام دهند، به عقیده من جمهوری اسلامی از درگیری با آمریکا پرهیز می‌کند؛ ما هم به دنبال جنگ با آنها نیستیم.»

بایدن همچنین درباره بمباران اخیر یمن توسط ائتلاف آمریکایی-انگلیسی گفت: «تا آنجا که من می‌دانم به هیچ غیرنظامی در جریان این حملات آسیبی نرسیده است.»

بایدن همزمان بار دیگر ادعا کرد که اگر نیروهای یمنی به تحرکات خود در دریای سرخ و تهدید کشتیرانی بین‌المللی و تجارت جهانی ادامه دهند، مطمئن باشند که دوباره به آنها پاسخ خواهیم داد.

رییس جمهوری آمریکا که پیشتر نام گروه انصارالله یمن را از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا حذف کرده بود، اما برخلاف اقدام قبلی خود مدعی شد: «از نظر من آنها یک گروه تروریستی هستند.»

این ادعای بایدن در حالی مطرح شده که بامداد شنبه پایتخت یمن از سوی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی بمباران شد. اطلاعات اولیه حاکی از حملات هوایی به فرودگاه صنعا و اطراف آن است و گفته شده که صدای مهیب انفجاری در شمال صنعا پایتخت یمن به صدا درآمد.

کانال المسیره، وابسته به انصارالله یمن در این ارتباط گزارش داد که دشمن آمریکایی-انگلیسی، پایتخت، صنعا را هدف چندین حمله قرار داد.

در این میان، اطلاعاتی درباره حملات هوایی یا حملات موشکی به فرودگاه بین‌المللی صنعا و پایگاه الدیلمی منتشر شده است.

خبرگزاری المیادین در این ارتباط اعلام کرد که اطلاعاتی در مورد حملات هوایی به پایگاه الدیلمی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعا وجود دارد.

سی‌ان‌ان نیز به نقل از یک مقام آمریکایی، انجام دوباره بمباران یمن را تایید و اعلام کرد که ایالات متحده حملات بیشتری را در داخل یمن انجام داده است و این بار یک مرکز راداری هدف قرار گرفت. به ادعای مقام آمریکایی، حملات جدید در یمن تأسیسات راداری مورد استفاده یمنی‌ها را هدف قرار داد.
خبرگزاری رویترز هم به نقل از مقامات آمریکایی تایید کرد که ارتش آمریکا حمله دیگری را در یمن انجام داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرده است که هدف حمله جدید آمریکا در یمن، هدفی بوده است که یک تهدید به شمار می‌آمد.
تلویزیون ان بی سی نیوز هم گزارش داد: «حمله جدید به یمن از یک کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا انجام شده است.» اشاره‌ای به نام این ناو در گزارش اولیه نشده است.

آمریکا و انگلیس بامداد روز جمعه نیز در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

منبع: مـهر