جوبایدن بامداد امروز (شنبه ) که به بازدید یک مرکز کسب و کار کوچک در آلِن‌تاون در ایالت پنسیلوانیا رفته بود، در پاسخ به سوالی درباره اینکه «آیا آمریکا در جنگ نیابتی با ایران قرار دارد» پاسخ داد: «نه. ایران جنگ با ما را نمی‌خواهد » .   رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت: «من پیام را […]

جوبایدن بامداد امروز (شنبه ) که به بازدید یک مرکز کسب و کار کوچک در آلِن‌تاون در ایالت پنسیلوانیا رفته بود، در پاسخ به سوالی درباره اینکه «آیا آمریکا در جنگ نیابتی با ایران قرار دارد» پاسخ داد: «نه. ایران جنگ با ما را نمی‌خواهد » .

 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت: «من پیام را به ایران رسانده‌ام. آن‌ها می‌دانند نباید کاری انجام دهند. »

بایدن همچنین مدعی شد حملات بامداد  روز گذشته به یمن «موفقیت‌آمیز» بوده و «هیچ تلفاتی در بین غیرنظامیان» مشاهده نشده است.

وی گفت: «همراه با متحدان خود مطمئن خواهیم شد که اگر حوثی‌ها (انصارالله) به رفتار زننده خود ادامه دهند، ما پاسخ خواهیم داد . »

بایدن گفت : آمریکا و انگلیس با کمک هلند، استرالیا، کانادا و بحرین حملاتی را علیه مواضع انصارالله در یمن انجام داده‌اند.

مقام‌های یمنی نیز تاکید کرده‌اند به حملات آمریکا و متحدانش پاسخ خواهند داد.

ارتش یمن در پاسخ به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، شماری از کشتی‌های مرتبط با این رژیم را در دریای سرخ هدف قرار داده و بهانه بایدن برای حمله نیز «محافظت از آزادی کشتی‌رانی و کاهش توانایی» ارتش یمن برای ادامه حملات بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مایل است انصارالله را یک «سازمان تروریستی» بخواند نیز گفت: «فکر می‌کنم آن‌ها (یک سازمان تروریستی) هستند. »

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند دولت بایدن در سال ۲۰۲۱ انصارالله یمن را از لیست سازمان‌های به‌اصطلاح تروریستی خود خارج کرده است.

 منبع : ایسنا

منبع خبر: رکنـا