تبعیض مالیاتی سلبریتی‌ها سوژه شد
تبعیض مالیاتی سلبریتی‌ها سوژه شد

دنیای اقتصاد نوشت: طی روزهای گذشته نیز خبری از سوی مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی منتشر شد که گفته بود امسال بالغ بر ۴هزار میلیارد تومان اظهارنامه مالیاتی از هنرمندان دریافت کرده است که حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان از این رقم معافیت مالیاتی در نظر گرفته شد. به گفته او، معافیت مالیاتی هنرمندان مشروط بر این […]

تبعیض مالیاتی, سازمان مالیاتی, سلبریتی‌, مالیات - تبعیض مالیاتی سلبریتی‌ها سوژه شد

دنیای اقتصاد نوشت: طی روزهای گذشته نیز خبری از سوی مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی منتشر شد که گفته بود امسال بالغ بر ۴هزار میلیارد تومان اظهارنامه مالیاتی از هنرمندان دریافت کرده است که حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان از این رقم معافیت مالیاتی در نظر گرفته شد.

به گفته او، معافیت مالیاتی هنرمندان مشروط بر این است که اظهارنامه مالیاتی بدهند و حتما باید اسناد و مدارکشان را به سازمان مالیاتی ارائه کنند.

این معافیت در شرایطی در نظر گرفته شده است که نویسندگان و خبرنگاران، به‌عنوان گروهی که درآمد آنها به‌صورت حق‌التحریر و ناچیز است؛ اما مالیات همین دستمزد خود را نیز به‌طور منظم پرداخت می‌کنند.

یا برای مثال، در سال۱۴۰۲ سقف معافیت مالیاتی کارگران ۱۲۰میلیون تومان در سال بوده، ولی معافیت مالیاتی فعالیت در بخش هنری ۴۸۰میلیون تومان در سال یعنی ۴برابر حقوق‌بگیران است.

در این بین بزرگ‌ترین سوال این است که چرا باید چنین تبعیضی میان پرداخت‌کنندگان مالیاتی وجود داشته باشد و چرا همه فشار مالیاتی باید بر دوش کسانی باشد که درآمد آنها قابل رصد است.

منبع: اطلاعات انلاین