سریال اسیدپاشی مرد داعشی با شلیک پلیس پایان یافت
سریال اسیدپاشی مرد داعشی با شلیک پلیس پایان یافت

باشگاه خبرنگاران نوشت: ظهر سه‌شنبه ۱۹ دی پسر نوجوانی در ایستگاه بی‌آرتی منتظر رسیدن اتوبوس بود که مرد جوانی با سری تراشیده و ریش بلند بافته شده پای در ایستگاه گذاشت. پسر دانش‌آموز که با دیدن چهره عجیب و آشفته مرد جوان توجهش به او جلب شده بود، ناخواسته به او نگاه می‌کرد که ناگهان […]

سریال اسیدپاشی مرد داعشی با شلیک پلیس پایان یافت

باشگاه خبرنگاران نوشت: ظهر سه‌شنبه ۱۹ دی پسر نوجوانی در ایستگاه بی‌آرتی منتظر رسیدن اتوبوس بود که مرد جوانی با سری تراشیده و ریش بلند بافته شده پای در ایستگاه گذاشت.

پسر دانش‌آموز که با دیدن چهره عجیب و آشفته مرد جوان توجهش به او جلب شده بود، ناخواسته به او نگاه می‌کرد که ناگهان مرد ریش بلند به سمتش رفت و بعد از چند کلمه درگیری لفظی، در یک چشم بر هم زدن در بطری که همراه داشت را باز کرد و محتویات آن را روی صورت پسر دانش‌آموز خالی و فرار کرد.

پسرک در حالی که احساس سوزش زیادی داشت فریاد می‌زد سوختم، سوختم، با کمک مردم بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. پزشکان با اطلاع از ماجرای اسیدپاشی به درمان وی پرداختند، اما بر اثر شدت آسیب به یکی از چشم‌ها، پزشکان اعلام کردند چشم پسرک باید تخلیه شود.

بدین ترتیب گزارش این اسیدپاشی به کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام و تحقیقات آغاز شد.

در حالی که بررسی‌ها ادامه داشت، روز چهارشنبه کارآگاهان پلیس با شکایت مشابه دیگری مواجه شدند. این‌بار نیز پسر نوجوانی از سوی مردی با مشخصات قبلی مورد اسیدپاشی قرار گرفته بود. هردو پسر نوجوان اظهار داشتند که مرد اسیدپاش ظاهری شبیه داعشی‌ها داشته است.

با چهره‌نگاری متهم فراری، کارآگاهان مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت در قالب چندین تیم ویژه پیاده و سواره از محدوده میدان ونک تا خیابان خاوران به گشت‌زنی پرداخته و سرانجام ساعت ۳ بعد از ظهر چهارشنبه ۲۰ دی و حدود ۲۴ ساعت پس از نخستین گزارش اسیدپاشی، در یکی از ایستگاه‌های بی‌آرتی در جنوب تهران، مردی را با همان مشخصات مشاهده کردند. مرد جوانی که بطری به‌دست داشت و در کمین سوژه‌ای جدید در ایستگاه اتوبوس ایستاده بود.

اسیدپاشی به مأموران

مأموران با دیدن متهم به سمت وی رفته و از او خواستند که خود را تسلیم کند، اما متهم با دیدن مأموران به جای تسلیم شدن، ناگهان در بطری اسید را باز کرد و مقداری از آن را روی مأموران ریخت و اقدام به فرار کرد.

از آنجایی که احتمال می‌رفت مرد جوان روی مردم اسید بپاشد، مأموران چندین بار به او دستور ایست دادند و خواستند که خود را تسلیم کند، اما مرد جوان بدون توجه به اخطارهای مأموران به فرارش ادامه داد و این‌بار آن‌ها دست به اسلحه شدند و اقدام به شلیک هوایی کردند، اما همچنان وی به فرارش ادامه داد تا اینکه مأموران به او شلیک کرده و مصدوم شد.

اسیدپاشی برای انتقام‌جویی

هنگام انتقال متهم به بیمارستان وی در حالی که به سختی قادر به صحبت کردن بود درباره انگیزه اش از این اسیدپاشی‌ها به ماموران، گفت: از کودکی همه مسخره‌ام می‌کردند، هم به خاطر قیافه‌ام و هم به خاطر رفتارم. حتی خانواده‌ام هم به من اهمیت نمی‌دادند. عقده‌های کودکی با من بزرگ شد و از همه متنفر بودم. به همین خاطر تصمیم به انتقام گرفتم.

 در خیابان وقتی می‌دیدم کسی به من زل می‌زند و مرا نگاه می‌کند، از او بدم می‌آمد به همین دلیل مقدار زیادی اسید خریدم و به خانه بردم. هر روز مقداری اسید در بطری می‌ریختم و وقتی بیرون می‌رفتم با خودم می‌بردم تا اگر کسی نگاهم کرد، رویش اسید بریزم.

در حالی که تحقیقات از وی تکمیل نشده بود در بیمارستان بر اثر شدت خونریزی جان باخت. در ادامه کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت موفق به شناسایی هویت این مرد ۲۷ ساله شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد وی سابقه بستری شدن در بیمارستان روانی و دستگیری از سوی پلیس را نیز داشته است.

سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این رابطه گفت: با شناسایی محل زندگی متهم در جنوب تهران کارآگاهان اداره شانزدهم وارد خانه مستأجری او شده و با مقدار زیادی اسید مواجه شدند که نشان می‌داد متهم قصد داشته برای مدت زیادی به اسیدپاشی‌های سریالی‌اش ادامه دهد. تحقیقات برای شناسایی سایر قربانیان احتمالی این اسیدپاشی از سوی کارآگاهان پلیس ادامه دارد.

منبع: اطلاعات انلاین