مقایسه آی سی ام کپیتال با آی سی ام بروکرز
مقایسه آی سی ام کپیتال با آی سی ام بروکرز

 در این مقاله، به مقایسه دو بروکر آی سی ام کپیتال و آی سی ام بروکرز می پردازیم. این دو بروکر، هر دو از بروکرهای معتبر و شناخته شده در زمینه بازارهای مالی هستند. مقایسه آی سی ام کپیتال با آی سی ام بروکرز و بررسی ویژگی های هر یک از این دو بروکر به […]

مقایسه آی سی ام کپیتال با آی سی ام بروکرز

 در این مقاله، به مقایسه دو بروکر آی سی ام کپیتال و آی سی ام بروکرز می پردازیم. این دو بروکر، هر دو از بروکرهای معتبر و شناخته شده در زمینه بازارهای مالی هستند. مقایسه آی سی ام کپیتال با آی سی ام بروکرز و بررسی ویژگی های هر یک از این دو بروکر به معامله گران کمک می کنند تا بتوانند با آگاهی بیشتری، بروکر مناسب خود را انتخاب کنند.

مقایسه تاریخچه آی سی ام کپیتال با آی سی ام بروکرز

یکی از بروکرهای با سابقه در ایران بروکر آی سی ام کپیتال که تا سال ۲۰۲۲ فعال بود و اکنون از طریق آفشور خود به نام ICM Trader  به ایرانیان خدمات ارائه می کند. بروکر آی سی ام بروکرز سابقه ای ۱۵ ساله با پشتوانه مالی و مدیریت قوی در بازار ایران دارد. تاسیس بروکر آی سی ام کپیتال به سال ۲۰۰۹ در لندن باز می گردد.

این بروکر برای کاربران خاورمیانه ای خود دفتری در دبی نیز تاسیس کرد. همین دفتر کار را برای ایرانیان نیز آسان می کند و می توانند از طریق همین دفتر با این بروکر کار کنند. به دلیل شباهت نام این بروکر با بروکر آی سی ام بروکرز گاهی به اشتباه گرفته می شوند این در حالی است که سال تاسیس آی سی ام بروکرز، ۲۰۰۷ بوده و دفتر مرکزی آن در سنت وینسنت می باشد. همچنین دارای دو دفتر در امارات متحده و وانواتو است.

اعتبار و رگولاتوری آی سی ام کپیتال و آی سی ام بروکرز

هر دو بروکر آی سی ام کپیتال و آی سی ام بروکرز، تحت نظارت نهادهای معتبر نظارتی هستند. رگولاتوری ICM Brokers   تحت VFSC است و برای ایرانیان FSASVG  است و رگولاتوری ICM Capital تحت FCA (Financia Conduct Authority) رگولاتوری با اعتبار بالا و نیز IFSA می باشد. آی سی ام کپیتال اکانت های معاملاتی فعال خود را در صورتیکه با اشتباهات بروکر، کلاهبرداری یا هر کاری که سبب از بین رفتن سرمایه تریدر شود، تا سقف ۵ میلیون یورو بیمه می کند. همچنین ای سی ام بروکرز نیز امنیت سرمایه، حفظ اطلاعات و تضمین انجام معاملات را بیمه می کند.

ثبت نام در آی سی ام کپیتال و آی سی ام بروکرز

برای ثبت نام در آی سی ام کپیتال باید وارد وب سایت اصلی آن شوید. اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و سپس کابین شخصی را نیز ایجاد کنید. پس از آن مراحل احراز هویت را می گذرانید.

 این بروکر خدمات خود را به صورت فارسی نیز ارائه می دهد. ثبت نام در بروکر آی سی ام بروکرز از طریق مراجعه به وب سایت اصلی و سپس کلیک روی دکمه ثبت نام انجام می شود. در این مرحله فرم ثبت نام را پر می کنید و سپس تایید هویت می شوید و در نهایت حساب خود را شارژ می کنید.

مقایسه حداقل واریز در آی سی ام کپیتال و آی سی ام بروکرز

حداقل مبلغ افتتاح حساب در آی سی ام بروکرز ۳۰۰ دلار است. این بروکر امکان افتتاح حساب اکانت دمو و انجام معاملات دموی فارکس و حساب اسلامی را دارد.

حداقل افتتاح حساب در ای سی ام کپیتال ۲۰۰ دلار است. این بروکر دارای حساب اسلامی نیز است. این بروکر نیز امکان داشتن حساب دمو با متاتریدر ۴ را دارد و به صورت خودکار برای کاربران ایجاد می شود.

مقایسه انواع حساب های بروکرهای آی سی ام کپیتال و آی سی ام بروکرز

آی سی ام کپیتال دو نوع حساب را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. حساب ICM Direct با اسپرد ۱.۳ پیپ بدون کمیسیون و حداثر لوریج ۱:۲۰۰ و حسابICM Zero با اسپرد جفت ارز Eur/usd صفر و دریافت ۷ دلار به ازای هر لات ترید و حداکثر لوری ۱:۲۰۰ .

در آی سی ام بروکرز نیز چهار حساب استاندارد، پرایم، حرفه ای و کریپتو ارائه می شود. مقدار لوریج حساب پرایم ۱:۴۰۰ برای دپازیت زیر ۲۰۰۰ دلار و ۱:۲۰۰ برای دیپازیت ۸۰۰۰ دلار.

مقدار حداکثر لوریج حساب حرفه ای ۱:۲۰۰ و اسپرد آن از ۰.۵ پیپ شروع می شود. حداقل واریزی حساب کریپتو ۱۰۰۰ دلار است و حداکثر لوریج آن ۱:۵ با امکان معامله رمز ارزها می باشد.

مقایسه روش های واریز و برداشت در آی سی ام کپیتال و آی سی ام بروکرز

در بروکر آی سی ام بروکرز در حال حاضر تنها واریز و برداشت ریالی تاپ چنج وجود دارد و انتقالات آن توسط تتر انجام می شود. اما در آی سی ام کپیتال روش های ریالی، بیتکوین، تتر، سایر رمزارزها و تاپ چنج مورد استفاده قرار میگیرند.

اسپرد و کمیسیون آی سی ام کپیتال در مقایسه با آی سی ام بروکرز

آی سی ام کپیتال اسپردهای بسیار کمی دارد و بونوس ندارد. حساب دایرکت ECN آی سی ام کپیتال و حساب اسلامی آن نیز بدون کمیسیون است. در حساب های دایرکت میزان اسپرد شناور است و برای بازار فارکس از ۱.۳ شروع می گردد. در بروکر آی سی ام بروکرز نیز برای شارژ ریالی هیچ کمیسیونی دریافت نمی گردد.

در ضمن شارژ ریالی آی سی ام بروکرز با کیف پول دلاری در تاپ چنج شامل هیچ کمیسیونی نمی شود.

پشتیبانی مشتریان در آی سی ام کپیتال و آی سی ام بروکرز

پشتیبانی مشتریان، یکی دیگر از عوامل مهمی است که معامله گران هنگام انتخاب بروکر، به آن توجه می کنند. هر دو بروکر آی سی ام کپیتال و آی سی ام بروکرز، پشتیبانی مشتریان ۲۴/۷ را ارائه می دهند. این پشتیبانی، به صورت تلفنی، ایمیل و چت آنلاین ارائه می شود. هر دو نیز خدمات فارسی را نیز ارائه می کنند.

هر دوی این بروکر ها، امکانات آموزشی مختلفی را برای معامله گران ارائه می دهد. این امکانات شامل دوره های آموزشی رایگان و پولی، وبلاگ آموزشی و وب سایت آموزشی هستند.

پلتفرم های معاملاتی آی سی ام بروکرز و بروکر آی سی ام کپیتال

پلتفرم های معاملاتی آی سی ام بروکرز براساس وب، ویندوز، IOS، اندروید و متاتریدرهای ۴ و ۵ می باشد. بروکر آی سی ام کپیتال نیز دو پلتفرم معاملاتی MetaTrader 4 و MetaTrader 5 را برای معامله گران ارائه می دهد.

در نهایت:

در این مقاله سعی بر مقایسه اصلی ترین بخش های بروکرهای آی سی ام بروکرز و بروکر آی سی ام کپیتال از نظر تریدرها بپردازیم. اگر معامله گر، به دنبال بروکری با اسپرد پایین و پشتیبانی مشتریان قوی باشد، آی سی ام بروکرز می تواند گزینه مناسبی باشد. چنانچه معامله گر، به دنبال بروکری با رگولاتوری معتبر و امکانات آموزشی متنوع است، آی سی ام کپیتال می تواند گزینه مناسبی باشد.

منبع: اطلاعات انلاین