اعتراض سرمربی لبنان به قضاوت فغانی؛ نظر AFC چیست؟
اعتراض سرمربی لبنان به قضاوت فغانی؛ نظر AFC چیست؟

ناظر داوری بازی لبنان – قطر در افتتاحیه جام جهانی از عملکرد علیرضا فغانی و کمک هایش رضایت کامل داشت و داوری بازی افتتاحیه را مطلوب ارزیابی کرد.

افتتاحیه جام ملت های آسیا, سرمربی تیم ملی فوتبال لبنان - اعتراض سرمربی لبنان به قضاوت فغانی؛ نظر AFC چیست؟

در افتتاحیه جام ملت های آسیا، در یک صحنه قطری ها اعتقاد داشتند توپ به دست مدافع حریف برخورد کرده و علیرضا فغانی باید برای آنها پنالتی اعلام می کرده اما داور وسط خطاب به بازیکنان معترض قطر اعلام کرد: توپ در بدن مدافع حریف جمع شده بود، دست هم جزو بدن لحاظ می شود و این صحنه پنالتی نیست. کمک داور ویدئویی نیز این تصمیم را تایید کرد.

در صحنه دیگر سرمربی تیم لبنان معتقد بود، روی گل اول روی بازیکن تیمش خطا شده است اما داور چنین دیدگاهی نداشت و کمک داور ویدئویی هم درخواست بازبینی صحنه را نداشت و تصمیم فغانی را تایید کرد. میودراگ رادولویچ، سرمربی تیم لبنان در این باره گفت: عجیب است که با وجود VAR این اتفاق رخ داده و علیرضا فغانی گل قطر را مردود اعلام نکرده است.

باوجود این اعتراض ناظر داوری بازی عملکرد علیرضا فغانی و کمک هایش را مطلوب ارزیابی کرد و این تیم داوری در مرحله بعدی بازی مهم تری را سوت خواهد زد.

علیرضا فغانی در سال ۲۰۲۳ از لیست داوران ایرانی خارج شده است و در این دوره از بازی ها به عنوان نماینده فوتبال استرالیا سوت می زند.

منبع: خبـر ورزشی