خودرو تا عید گران‌تر می‌شود!
خودرو تا عید گران‌تر می‌شود!

انتخاب نوشت: تا ماه گذشته رکود بازار خودرو همراه با انتظار مردم برای واردات و عرضه خودرو‌های جدید، خبر یک بازار بود، اما حالا اخبار گرانی خودرو جای رکود را گرفته است. فیروز نادری، کارشناس خودرو، درباره افزایش قیمت خودرو گفت: افزایش قیمت نشان از خارج شدن بازار خودرو از رکود است، اما دلایل دولتی […]

- خودرو تا عید گران‌تر می‌شود!

انتخاب نوشت: تا ماه گذشته رکود بازار خودرو همراه با انتظار مردم برای واردات و عرضه خودرو‌های جدید، خبر یک بازار بود، اما حالا اخبار گرانی خودرو جای رکود را گرفته است.

فیروز نادری، کارشناس خودرو، درباره افزایش قیمت خودرو گفت: افزایش قیمت نشان از خارج شدن بازار خودرو از رکود است، اما دلایل دولتی هم دارد. دولت با عدم انجام تعهدات خود در زمینه واردات و یک سری تعهدات دیگر باعث گرانی شده است.

وی افزود: خودرو‌های وارداتی هم خیلی خیلی کم است؛ گمان می‌کنم نزدیک بیست هزار خودرو در عید فروختند و هنوز هم تکمیل نشده است و نزدیک ۴ هزار خودرو آورده اند.

نادری در ادامه در رابطه با میزان گران شدن خودرو‌های مختلف بیان کرد: الان در تمامی خودرو شاهد گران شدن هستیم. گرانی اول از خودرو‌های داخلی شروع شد. خودرو‌های ایرانی تا ۱۵۰ میلیون و خودرو‌های چینی تا ۲۵۰ میلیون افزایش یافت. چون پارس TU۵ شماره گذاری نشد قیمت بالا رفت. مشخص نیست چرا این خودرو‌ها پلاک نشد؛ البته قرار شد شماره گذاری دوباره آغاز شود. گویا فاکتور‌های ۸۵ گانه در آن‌ها رعایت نشده بود.

نادری درباره گرانی بیشتر خودرو در شب عید گفت: الان نزدیک بیست روز است که هر روز افزایش قیمت خودرو داریم. با همین وضعیت در شب عید خودرو گران‌تر هم می‌شود. چاره کار این است که خودرو‌های مازاد عرضه شود و باید به بازار ارائه کنند. متاسفانه خودرو‌ها را نگه داشته اند تا با ترفند‌های دیگر گران‌تر بفروشند.

منبع: اطلاعات انلاین