این نوشیدنی محبوب و طبیعی دشمن دندان‌هاست!
این نوشیدنی محبوب و طبیعی دشمن دندان‌هاست!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از مایرور، در نوشیدنی‌های معمولی که مصرف می‌شود نوشیدن چای و قهوه بر سلامت دندان‌ها تاثیر منفی دارد ولی به عقیده یک متخصص دندانپزشک انگلیسی نوشیدنی‌های دارای اسیدیته بالا می‌تواند بیشتر از چای و قهوه بر دندان‌ها آسیب وارد کند.  دکتر خالد قاسم، متخصص دندانپزشکی و عضو موسسه  Impress […]

این نوشیدنی محبوب دشمن دندان‌هاست 

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از مایرور، در نوشیدنی‌های معمولی که مصرف می‌شود نوشیدن چای و قهوه بر سلامت دندان‌ها تاثیر منفی دارد ولی به عقیده یک متخصص دندانپزشک انگلیسی نوشیدنی‌های دارای اسیدیته بالا می‌تواند بیشتر از چای و قهوه بر دندان‌ها آسیب وارد کند. 

دکتر خالد قاسم، متخصص دندانپزشکی و عضو موسسه  Impress UK، نوشیدن آب لیموی معمولی ضرر بیشتری دارد چون محیط اسیدی دهان را بالا می برد و به پوسیدگی دندان‌ها کمک می‌کند.

به طور حتم آب لیمو و دیگر نوشیدنی‌های اسیدی برای سلامتی بدن مفید هستند ولی باید از دندان‌ها در مقابل آنها محافظت کرد. دکتر قاسم می‌گوید آب لیمو منبع عالی ویتامینC نمی‌تواند از رژیم غذایی حذف شود ولی باید در نوشیدن آن احتیاط کرد و حتی بهتر است از نی برای نوشیدن آن استفاده کرد. آب لیمو برای پوست و سایر اندام‌های بدن مفید است ولی برای دندان‌ گزینه مناسبی نیست و بهتر است مینای دندان‌ها را از اسیدها محافظت کنید. 

منبع: اطلاعات انلاین