ایران به دنبال حفظ رکورد در جام ملت‌ها
ایران به دنبال حفظ رکورد در جام ملت‌ها

تیم ملی فوتبال کشورمان هدف مهمی را در بازی به فلسطین دنبال می‌کند.

 

تیم ملی فوتبال, تیم ملی فوتبال فلسطین, جام ملت‌ها, فوتبال - ایران به دنبال حفظ رکورد در جام ملت‌ها

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، ورزشگاه اجوکیشن سیتی دوحه امروز میزبان اولین بازی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا مقابل فلسطین است.

دیداری که برتری در آن می‌تواند نقش بسیار ویژه‌ای در صعود تیم ملی به مرحله بعدی داشته باشد و بی‌شک امیر قلعه‌نویی و شاگردانش به موضوعی جز این فکر نمی‌کنند.

نکته قابل توجه این است که ایران فارغ از تمام برتری‌های تاکتیکی و انگیزشی نسبت به حریف که از لحاظ روحی به دلیل حملات اخیر به غزه شرایط مناسبی ندارد، در یک زمینه نیز دست بسیار بالایی نسبت به حریف دارد.

فلسطین در ۲ دوره قبلی حضورش در جام ملت‌ها در بازی اول برنده نشده است. شکست ۴ بر صفر مقابل ژاپن در جام ۲۰۱۵ و تساوی بدون گل برابر سوریه در دوره قبلی حاصل عملکرد این تیم در اولین بازی‌اش است.

با این وجود ایران که ۱۴ دوره سابقه حضور در این تورنمنت را دارد، ۱۲ بار در اولین بازی‌اش برنده شده، یک بار به تساوی رسیده و فقط سال ۱۹۹۶ در دیدار نخست خود مقابل عراق شکست خورده است.

شاگردان قلعه‌نویی در صورت برتری در بازی امروز این فرصت را در اختیار دارند که تعداد پیروزی‌های ایران را در بازی اول به ۱۳ رسانده و برای هفتمین دوره متوالی هم بازی نخست خود را با برد پشت سر بگذرانند.

نکته قابل توجه این است که هیچ یک از مدعیان آسیایی این آمار درخشان را در اولین بازی خود ثبت نکرده‌اند. حتی ژاپن که با ۴ قهرمانی، پرافتخارترین تیم آسیا است به چنین آماری در بازی‌های اول خود نرسیده است.

نتایج اولین بازی‌های ایران در تاریخ جام ملت‌ها به شرح زیر است:
۱۹۶۸: ایران ۲_ هنگ‌کنگ صفر
۱۹۷۲: ایران ۳_ عراق صفر
۱۹۷۶: ایران ۲_ عراق صفر
۱۹۸۰: ایران صفر_ سوریه صفر
۱۹۸۴: ایران ۳_ امارات صفر
۱۹۸۸: ایران۲_ قطر صفر
۱۹۹۲: ایران۲_ کره شمالی صفر
۱۹۹۶: ایران یک_ عراق ۲،
۲۰۰۰: ایران ۴_ لبنان صفر
۲۰۰۴: ایران ۳_ تایلند صفر
۲۰۰۷: ایران ۲_ ازبکستان یک
۲۰۱۱: ایران ۲_ عراق یک
۲۰۱۵: ایران ۲_ بحرین صفر
۲۰۱۹: ایران ۵_ یمن صفر

پایان پیام/

منبع: ایسـنا