به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و ویتنام در اولین بازی گروه D از ساعت ۱۵ و در ورزشگاه الثمامه قطر با قضاوت «کیم جونگ هیوک» به مصاف هم رفتند که نیمه اول این بازی با نتیجه ۳ بر دو به سود ژاپن به پایان رسید. ترکیب تیم ملی ژاپن: زیون سوزوکی، […]

 

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و ویتنام در اولین بازی گروه D از ساعت ۱۵ و در ورزشگاه الثمامه قطر با قضاوت «کیم جونگ هیوک» به مصاف هم رفتند که نیمه اول این بازی با نتیجه ۳ بر دو به سود ژاپن به پایان رسید.

ترکیب تیم ملی ژاپن: زیون سوزوکی، یوکیناری سوگاوارا، کو ایتاکورا، شوگو تانیگوچی، هیروکی ایتو، جونیا ایتو، تاکومی مینامینو، واتارو اندو، هیدماسا موریتا، کیتو ناکامورا و مائو هوسویا

ترکیب تیم ملی ویتنام: فیلیپ نگوین، نگوین تان بین، وو مین ترونگ، بی و هوانگ ویت آن، فام سون مان، فان توان تای، نگوین تای سون، نگوین توان آن، دو هونگ دونگ، فام توان‌های، نگوین دین باک

تعداد تماشاگران کمی از این بازی استقبال کرده اند و بیشتر صندلی‌های ورزشگاه الثمامه خالی بود.

شروع خوب و هجومی ژاپن

بازیکنان تیم ملی ژاپن از همان ابتدا با پاسکاری های منظم توپ را بین هم رد و بدل می‌کردند. و در دقیقه ۱۰ شوت پای راست یوکیناری سوگاوارا به شکل خطرناکی از کنار دروازه ویتنام به بیرون رفت.

پیروزی پرگل ژاپن در نیمه اول دیدار با ویتنام

گلزنی زود هنگام ژاپنی‌ها

بازیکنان ژاپن بازی را که هجومی آغاز کرده بودند در دقیقه ۱۱ و روی شلوغی محوطه جریمه ویتنام موفق شدند دروازه این تیم را باز کنند؛ در این صحنه بازیکنان ژاپن توپ را به سمت دروازه ویتنام ارسال کردند که با نفوذ سوگاوارا همراه شد و ضربه او را مدافع ویتنام دفع کرد و تاکومی مینامینو موفق شد دروازه خالی از دروازه بان ویتنام را به بهترین شکل ممکن باز کند تا حساب کار یک بر صفر شود.

پیروزی پرگل ژاپن در نیمه اول دیدار با ویتنام

پاسخ زودهنگام ویتنام

بازیکنان ویتنام که سریع‌ترین گل جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تا به امروز را دریافت کرده بودند خیلی زود به بازی برگشتند و روی یک ضد حمله بازیکن ویتنام توپ را ارسال کرد که پس از برخورد به سوگاوارا برای این تیم کرنر شکل گرفت. هونگ دونگ توپ را به سمت دروازه ژاپن سانتر کرد که نگوین دین باک با یک ضربه سر زیبا توانست دروازه ژاپن را به زیبایی باز کند تا حساب کار یک بر یک شود.

غافلگیری ژاپن و گل دوم برای ویتنام

بازیکنان ویتنام با گلی که به ثمر رسانده بودند، روحیه بالایی پیدا کردند و در دقیقه ۳۳ از سمت چپ بازیکنان ویتنام توپ را به سمت دروازه ژاپن ارسال کردند که با دفع ناقص دروازه بان ژاپن همراه شد و در ادامه فام توان‌های توانست گل دوم را برای ویتنام به ثمر رساند.

وقت اضافه طلایی برای ژاپن

ژاپنی‌ها که پایان ۴۵ دقیقه نتوانستند پیروز بازی در نیمه اول شوند در وقت‌های اضافه دو گل به ثمر رساندند تا نیمه اول با برتری ۳ بر دو ژاپن به پایان برسد. در ابتدا پس در عمق واتارو اندو در محوطه جریمه به تاکومی مینامینو رسید و این بازیکن با ضربه بغل پا دروازه را گشود تا بازی با نتیجه دو بر دو به تساوی برسد. مینامینو با این دو گل در کنار اکرم عفیف در صدرجدول گلزنان جام ملت‌ها تا به اینجای کار قرار گرفت.

پس از این گل حملات ژاپنی‌ها ادامه داشت و مینامینو اینبار در نقش گل ساز ظاهر شد و توپ را به ناکامورا سپرد و در حالی که او، ۳ مدافع حریف را در اطراف خود می‌دید، با شوتی زیبا توپ را به گوشه دروازه ویتنام فرستاد تا سومین گل این تیم به ثمر برسد.

منبع: مـهر