چرا قلعه‌نویی و کارشناسان ایرانی نگران شرایط تیم ملی هستند؟
چرا قلعه‌نویی و کارشناسان ایرانی نگران شرایط تیم ملی هستند؟

تیم ملی فوتبال ایران در بازی نخست در برابر فلسطین فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت و در نهایت ۴-۱ برنده شد. البته اگر تیم ملی در این بازی قدر موقعیت‌ها را بهتر می‌دانست، می‌توانست با نتیجه بهتری به پیروزی برسد.

- چرا قلعه‌نویی و کارشناسان ایرانی نگران شرایط تیم ملی هستند؟

با وجود پیروزی ۴-۱ تیم ملی در این بازی امیر قلعه‌نویی ذوق زده نشد و این پیروزی را در بوق و کرنا نکرد. امیر قلعه نویی در پایان بازی با تیم ملی به صراحت به این نکته اشاره کرد: «یک ایراد داشتیم که باید آنالیز و آسیب‌شناسی کنیم؛ در ۵۰ متر رو به جلوی خودمان خیلی توپ لو دادیم. این باعث می‌شد به مشکل بخوریم و  مشکل تیمی ما بود.»

پاس‌های اشتباه و لو دادن توپ حتی مورد اشاره کارشناسان فوتبال ایرانی هم بود. به طور مثال مهدی پاشازاده در این باره می‌گوید: «همانطور که اشاره کردم تنها نگرانی‌ام پاس‌های اشتباه بازیکنان تیم ملی بود. ملی‌پوشان تلاش می‌کردند کارهای بزرگی انجام دهند اما در فوتبال دنیا ارزش‌ پاس‌ها به ساده بودن آن است. برابر فلسطین خیلی توپ لو دادیم و می‌توانستیم بهتر عمل کنیم.»

محمدرضا مهدوی دیگر مربی ایرانی که هم در پرسپولیس بازی کرده و هم در استقلال در تحلیل این بازی می‌گوید: «تا جایی که می‌دانم در مرحله بعدی به کره جنوبی خواهیم خورد که بازی بسیار سختی به حساب می‌آید. در بازی با کره جنوبی اولین اشتباه آخرین اشتباه خواهد بود چرا که سخت تنبیه می‌شویم. در آن بازی جنگ ثانیه‌ها است و تیمی برنده می‌شود که از کوچک‌ترین فرصت استفاده کند.»

این‌ها هشدارهای خوبی برای تیم ملی است که پیش از بازی با تیم‌های بزرگ و در مراحل حساس تر که حذفی خواهد بود، به خود بیاید و اشتباهات را رفع کند. همانطور که محمدرضا مهدوی به آن اشاره کرده در این بازی‌ها یک اشتباه عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت. همانطور که در دوره قبلی بازی‌ها و در دیدار با ژاپن تعلل در یک صحنه و اعتراض به تصمیم داوری موجب شد ایران گل اول را دریافت کند و در ادامه گل‌های دوم و سوم را خورد و شانس رفتن روی سکو را از دست داد.

معضل لو دادن توپ زمانی که تیم رو به جلو بازی می‌کند، این است که تیم در حمله است و آرایش دفاعی خود را از دست داده و به طور حتم در دفاع آسیب پذیرتر خواهد بود. این موضوع نگران کننده برای امیر قلعه‌نویی و کارشناسان ایرانی است و امیدواریم که پیش از ورود ایران به مرحله حذفی مسابقات رفع شود.

منبع: خبـر ورزشی