برگزاری آزمون هماهنگ برای پایه‌های ششم و نهم
برگزاری آزمون هماهنگ برای پایه‌های ششم و نهم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون هماهنگ ملی سال آینده برای دانش‌آموزان پایه ششم و نهم برگزار خواهد شد، از جذب ۷۲ هزار معلم جدید در سال آینده خبر داد.

- برگزاری آزمون هماهنگ برای پایه‌های ششم و نهم

رضامراد صحرایی روز دوشنبه در همایش ملی تقدیر از شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش سال آینده سیاست راهبردی تقویت مدارس دولتی را دنبال می‌کند، مدارس دولتی در اولویت هستند بنابراین تنوع مدارس کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه آزمون های پایه دهم و یازدهم امسال نهایی خواهد بود و معدل کتبی دیپلم با ضریب ۵۰ درصد برای ورود به دانشگاه‌ مدنظر است، اظهار داشت:‌ نهضت ارتقاء کیفیت در مدارس راه افتاده است و امروز مهمترین دغدغه این وزارتخانه است.

وزیر آموزش و پرورش جذب معلمان جدید در این وزارتخانه را مورد اشاره قرار داد و افزود: تاریخی‌ترین آزمون استخدامی کشور در سال گذشته برگزار شد که از نظر کمی و کیفی منحصر به فرد بود.

وی با بیان اینکه سال آینده بیش از ۷۲ هزار معلم جدید با آزمون ورودی وارد آموزش و پرورش خواهند شد، خاطر نشان کرد: نزدیک به ۲۰ هزار معلم جدید از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی وارد نظام آموزشی خواهند شد.

صحرایی این میزان جذب را بیش از ۶۰ درصد کل استخدام‌های دولت برآورد کرد و گفت: سیاست راهبردی آموزش‌وپروش در سال آینده ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است. مدارس دولتی برای ما اصل است. تنوع مدارس کاهش و کیفیت معلمان افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: خبـرآنلاین