تیم ملی ۳ قرن دیگر هم قهرمان نمی‌شود
تیم ملی ۳ قرن دیگر هم قهرمان نمی‌شود

جمشید شاه‌محمدی، مهاجم سابق پرسپولیس برانکو را گزینه خوبی برای جانشینی یحیی گل‌محمدی نمی‌داند.

- تیم ملی ۳ قرن دیگر هم قهرمان نمی‌شود

جمشید شاه‌محمدی پیشکسوت تیم ملی و پرسپولیس متعقد است برای قهرمانی ایران ابتدا باید زیرساخت‌ها درست شوند و فوتبال پایه مورد توجه قرار گیرد. هاجم سابق فوتبال ایران پیش‌بینی خوبی از عاقبت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ندارد.

گزیده‌ای از گفت‌وگوی جمشید شاه‌محمدی با همشهری را می‌خوانید:

  • قلعه‌نویی دوست و رفیق من است اما فلسفه حضور ی‌کسری از بازیکنان را در تیم ملی نمی‌فهمم. می‌توانست به‌جای آن‌ها ۴ یا ۵ بازیکن جوان را به جام ملت‌ها ببرد.
  • ۲ بازیکن در تیم ملی هستند که باید خودشان خداحافظی کنند؛ به من می‌گویند در اروپا بازی می‌کنند اما اصلا تیم آن‌ها را نمی‌شناسم!
  • ۱۰، ۱۲ لژیونر به تیم ملی دعوت شدند؛ کدام‌یک غیر از مهدی طارمی عملکرد خوبی در تیم‌های باشگاهی‌شان داشتند؟ همه در تیمشان نیمکت‌نشین بودند. آن‌ها اگر زمان ما بازی می‌کردند می‌مردند از بی‌پولی. حالا هم چند کشور خارجی بازی کردند و به پول رسیده‌اند و طبیعی است که از شکم‌سیری در تیم ملی بازی کنند. خاطرم هست ناصر محمدخانی به ما می‌گفت قبل از این‌که فحش بخورید از فوتبال خداحافظی کنید.
  • لیگ را برای چه برگزار می‌کنیم؟ آیا نباید از جوانان بااستعداد داخل لیگ در تیم ملی استفاده کنیم؟ من خودم پرسپولیسی هستم اما جواد نکونام در استقلال جوان‌گرایی کرد و نتیجه هم گرفته است. سپاهان، پرسپولیس و استقلال بازیکنان جوان خوبی دارند که می‌توانستند به تیم ملی دعوت شوند. تیم‌های جنوبی هم بازیکنان خوبی دارند که انصافا حقشان خورده می‌شود و تیم ملی نباید برای بچه‌پولدارها باشد.
  • ۳۰۰ سال دیگر هم با این وضعیت شانس قهرمانی نداریم. تا زمانی که زیرساخت‌های فوتبال ما درست نشده و به فوتبال پایه توجه نکنیم هیچ وقت قهرمان نخواهیم شد. فکر می‌کنم فقط از گروه صعود می‌کنیم و در این دوره جزو ۸ تیم باشیم. صدرصد جزو ۴ تا هم نخواهیم بود چون ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان بهتر از ما هستند.
  • {درباره شرایط پرسپولیس} اول از همه موافق ماندن گل‌محمدی بودم اما حالا با جدایی او، باشگاه باید به دنبال مربی خارجی درجه یک باشد.
  • {نقل‌وانتقالات} پرسپولیس در خط حمله، گوش چپ و راست و همچنین در دفاع باید بازیکن جذب کند.

 

منبع: خبـر ورزشی