قیمت خودرو امروز، دوشنبه، ۲۵ دی ۱۴۰۲، باز هم در اغلب محصولات به صورت صعودی است. در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی، قیمت‌ها افزایشی گزارش می‌شود؛ اما برخلاف روزهای گذشته، افت قیمت نیز در برخی موارد به چشم می‌خورد. روز گذشته رشد قیمت دلار متوقف شد و همین اتفاق میزان رشد قیمت در بازار خودرو […]

قیمت خودرو امروز، دوشنبه، ۲۵ دی ۱۴۰۲، باز هم در اغلب محصولات به صورت صعودی است. در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی، قیمت‌ها افزایشی گزارش می‌شود؛ اما برخلاف روزهای گذشته، افت قیمت نیز در برخی موارد به چشم می‌خورد.

روز گذشته رشد قیمت دلار متوقف شد و همین اتفاق میزان رشد قیمت در بازار خودرو را کاهش داد. در صورتی که نرخ دلار کاهش یابد، می‌توان انتظار کاهشی شدن روند بازار خودرو از روزهای آینده را داشت.

قیمت خودروهای داخلی
قیمت خودروهای داخلی از آغاز امروز هم صعودی است؛ اما در برخی موارد، ثبات قیمت نیز در بازار مشاهده می‌شود.

کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که روز گذشته ۱۳ میلیون تومان افزایش قیمت داشت، امروز نیز هفت میلیون تومان دیگر رشد کرده و به کانال ۴۰۵ رسیده است.

شاهین G که سدان رده بالای سایپا به شمار می‌رود، روز گذشته ۲۶ میلیون تومان گران‌تر شده بود و امروز هم با ۱۵ میلیون تومان دیگر رشد قیمت به نرخ ۶۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو پارس LX TU۵ یکی از سدان‌های محبوب بازار محسوب می‌شود که با رشد ۱۵ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته با ۷۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تارا اتوماتیک V۴ یکی از گران‌ترین خودروهای تولید داخل نیز طی هفته گذشته از کانال یک میلیون تومان فراتر رفت. این سدان لوکس ایران خودرو ۳۰ میلیون تومان بالاتر از روز گذشته و با یک میلیارد و ۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای مونتاژی
قیمت خودروهای مونتاژی هم به صورت افزایشی گزارش می‌شود و برخلاف داخلی‌های بازار، شدت افزایش قیمت در این بازار بیشتر است.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری یکی از ارزان‌ترین خودروهای مونتاژی بازار بود که طی افزایش قیمت‌های گذشته، تغییر چندانی نداشت. این کراس‌اوور مدیران خودرو از ابتدای معاملات امروز ۲۰ میلیون تومان گران‌تر شده و با ۷۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

این خودرو دو روزه ۲۵۰ میلیون تومان گران شد /  ادامه روند افزایشی قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی و خارجی؛  جدول قیمت‌ها

فردا T۵ یکی دیگر از خودروهای مونتاژی بازار به شمار می‌رود که همانند X۲۲ اسپرت لاکچری تاکنون از این رشد قیمت‌ها مصون بود. قیمت این خودرو نیز ۸۰ میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش دارد و به کانال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره یکی از معدود خودروهایی است که نسبت به روز گذشته افت قیمت دارد. این کراس‌اوور بهمن موتور ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور باز هم رکورددار رشد قیمت در بازار خودروهای مونتاژی است. این خودرو که روز گذشته ۱۱۰ میلیون تومان گران شده بود، امروز هم ۱۴۰ میلیون تومان دیگر افزایش یافت و در نهایت با دو میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. به این ترتیب دیگنیتی پرستیژ تنها در دو روز ۲۵۰ میلیون تومان گران شد!

این خودرو دو روزه ۲۵۰ میلیون تومان گران شد /  ادامه روند افزایشی قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی و خارجی؛  جدول قیمت‌ها

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
همان‌طور که اشاره شد، رشد نرخ دلار از روز گذشته متوقف شده و در ساعات پایانی روز افت محسوسی را تجربه کرد. از سوی دیگر ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای نو در روز گذشته توانست جو متشنج بازار خودرو را تا حدودی کم کند؛ بنابراین در صورتی که نرخ دلار از ساعات آینده کاهشی شود، می‌توان انتظار افت قیمت یا حداقل ثبات قیمتی را طی روزهای آتی از بازار داشت.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در زیرنویس مراجعه کنید.

۲۲۰

منبع: خبـرآنلاین