روسیه به این کشور هم حمله می‌کند
روسیه به این کشور هم حمله می‌کند

ایسنا نوشت: روزنامه آلمانی «بیلد» مدعی شد که به یک «سند محرمانه» نیروهای مسلح آلمان دست یافته که نشان می‌دهد روسیه پس از دفع ضد حمله اوکراین و عقب راندن ارتش اوکراین تا ژوئن، برنامه‌ای برای حمله به جناح شرقی ناتو دارد. در این سند به ظاهر محرمانه آلمانی ادعا شده است که ممکن است روسیه […]

- روسیه به این کشور هم حمله می‌کند

ایسنا نوشت: روزنامه آلمانی «بیلد» مدعی شد که به یک «سند محرمانه» نیروهای مسلح آلمان دست یافته که نشان می‌دهد روسیه پس از دفع ضد حمله اوکراین و عقب راندن ارتش اوکراین تا ژوئن، برنامه‌ای برای حمله به جناح شرقی ناتو دارد.

در این سند به ظاهر محرمانه آلمانی ادعا شده است که ممکن است روسیه در ماه ژوئیه «حملات سایبری و سایر اشکال جنگ ترکیبی علیه کشورهای بالتیک» را آغاز کند.

نشریه بیلد با استناد به سند وزارت دفاع آلمان آورده است، پس از آن «درگیری‌های» رخ می‌دهد – که به ماهیت چنین درگیری‌هایی هم اشاره نشده– و بعد مسکو از آنها به‌عنوان بهانه‌ای برای شروع مانورهای نظامی تمام‌عیار در قلمرو خود و بلاروس استفاده می‌کند.

در این سند همچنین پیش‌بینی شده که روسیه احتمالا نیروها و موشک‌های برد متوسط خود را در ماه اکتبر به کالینینگراد منتقل کند و در ماه دسامبر یک درگیری مرزی در «کریدور سووالکی» که ۱۰۰ کیلومتر است، رخ می‌دهد.

کریدور سووالکی در مرز میان لیتوانی و لهستان و میان بلاروس و کالینینگراد است. لهستان و لیتوانی عضو ناتو هستند. این کریدور، بلاروس را به کالینینگراد روسیه متصل می‌کند.

در گزارش این نشریه آلمانی آمده است علاوه بر این، در زمانی که ایالات متحده پس از انتخابات ریاست جمهوری، به طور موقت “بدون رهبر” باقی مانده، روسیه با حمایت بلاروس، احتمالا سناریوی بحران ۲۰۱۴ در اوکراین در قلمرو ناتو را تکرار می‌کند. در ماه مه سال ۲۰۲۵، ناتو در مورد اقدامات بازدارندگی تصمیم خواهد گرفت و ۳۰۰ هزار سرباز از جمله ۳۰ هزار سرباز آلمانی را مستقر می‌کند.

به گفته بیلد، وزارت دفاع آلمان در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

منبع: اطلاعات انلاین