چرا آثار تاریخی خراسان در افغانستان نگهداری می‌شود؟
چرا آثار تاریخی خراسان در افغانستان نگهداری می‌شود؟

هیئت فرهنگی و گردشگری افغانستانی از موزه بزرگ خراسان بازدید کرد.

 

به گزارش زیرنویس، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات با اشاره به برخی از آثار تاریخی موجود در موزه بزرگ خراسان، اظهار کرد: بخشی از آثار تاریخی خراسان در هرات وجود دارد و حفظ و احیای آن در راستای توسعه تعاملات و تبادل فرهنگی بین هرات و مشهد است.

مجید خالق‌نیا افزود: هرات تاریخی با شهرهایی از جمله نیشابور قرابت تاریخی و فرهنگی دارد و ارتباطات فرهنگی بین ولایت هرات و خراسان رضوی دوستی و برادری مردم افغانستان و ایران را بیشتر می‌کند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات ادامه داد: در این هیئت فرهنگی و گردشگری افغانستانی آمر گردشگری هرات، آمر حفظ آبدات تاریخی هرات، مدیر حفظ و مراقبت آبدات تاریخی هرات و مدیر مرمت آثار تاریخی هرات حضور داشتند.

خالق‌نیا تصریح کرد: با توجه به این که موزه بزرگ خراسان موزه‌ای منطقه‌ای است و خراسان بزرگ را در بر می‌گیرد توجه به هرات به عنوان بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی خراسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

موزه بزرگ خراسان با الهام از عمارت خورشید کلات نادر با ۱۸ هزار متر زیربنا و ۵۳ متر ارتفاع در ۱۲ طبقه ساخته شده است.

مخزن نگهداری اشیاء منقول تاریخی و تزئینات معماری، آزمایشگاه حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی و تزئینات تاریخی، سالن اجتماعات، کتابخانه تخصصی، سالن نمایشگاهی و موزه‌ای، سالن موزه‌ای از بخش‌های مختلف موزه بزرگ خراسان است

منبع: اطلاعات انلاین