به گزارش زیرنویس، آژانس تجارت دریایی انگلیس مدعی وقوع یک حادثه امنیتی در دریای سرخ شد و نوشت که گزارشی از یک حادثه در ۵۷ مایلی سواحل اریتره در دریای شمال غربی این کشور دریافت کرده است. آژانس تجارت دریایی انگلیس در شبکه ایکس نوشت که اطلاعاتی مبنی بر وقوع حادثه‌ای در فاصله حدود ۵۷ […]

به گزارش زیرنویس، آژانس تجارت دریایی انگلیس مدعی وقوع یک حادثه امنیتی در دریای سرخ شد و نوشت که گزارشی از یک حادثه در ۵۷ مایلی سواحل اریتره در دریای شمال غربی این کشور دریافت کرده است.

آژانس تجارت دریایی انگلیس در شبکه ایکس نوشت که اطلاعاتی مبنی بر وقوع حادثه‌ای در فاصله حدود ۵۷ مایل دریایی در شمال غربی شهر عصب اریتره (نزدیکی تنگه با المندب) دریافت شده است.

پیش از این، این نهاد انگلیسی به کشتی‌ها توصیه کرد که با «احتیاط» در منطقه تردد کرده و هر گونه فعالیت مشکوکی را به این نهاد گزارش کنند.

جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

آمریکا و انگلیس با مشارکت ۸ کشور دیگر بامداد جمعه ۲۲ دی ماه به دنبال صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از انصارالله یمن خواسته است که حملات به محموله‌های تجاری و خطوط کشتیرانی را متوقف کند.

این قطعنامه خواستار خویشتنداری برای ممانعت از تشدید تنش‌ها در دریای سرخ و منطقه است و از همه کنشگران منطقه‌ای می‌خواهد تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران شامل حمایت از مذاکرات و روند صلح یمن را تقویت کنند.

ارتش یمن هشدار داده است که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن صهیونیستی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف نشود، ادامه خواهد داد.

منبع: مـهر