۲ راهکار داوود فنایی برای انتخاب سرمربی پرسپولیس
۲ راهکار داوود فنایی برای انتخاب سرمربی پرسپولیس

مربی سابق پرسپولیس گفت: اگر مربی ایرانی به پرسپولیس بیاید و نتیجه نگیرد داغون می‌شود.

- ۲ راهکار داوود فنایی برای انتخاب سرمربی پرسپولیس

داوود فنایی بازیکن و مربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی «اطلاعات آنلاین»، درباره بازی نخست تیم ملی در جام ملت‌های آسیا برابر فلسطین گفت:بازی اول بود و فکر می‌کنم هنوز ترکیب اصلی مان را پیدا نکرده ایم. در چنین تورنمنتی تیمی که هدف دارد باید برنامه ریزی داشته باشد. به نظرم بازی به بازی بهتر می‌شویم. ما هنوز در کار‌های ترکیبی مشکل داریم. در ساختار دفاعی مشکلاتی را داشتیم و اگر فکری به حال آن نکنیم در برابر تیم‌های بهتر ضربه می‌خوریم. ما اگر برای قهرمانی به قطر رفته ایم باید این مشکلات را حل کنیم.

وی درباره بازی فیزیکی و خشن حریف گفت: فلسطینی‌ها به این مدل بازی عادت دارند. نمی‌دانم چرا، اما ممکن بود مصدومان بیشتری بدهیم. ما شاید در این مرحله مشکلی نداشته باشیم، اما باید در برابر رقبای قوی‌تر بهتر نمایش دهیم. سطح آسیا خیلی خوب شده است. دیدید که ویتنام برابر ژاپن خوب بازی کرد. خدای ناکرده فردا نبازیم بگوییم چیزی از ارزش هایمان کم نمی‌شود. همه دارند کار می‌کنند. مالزی را نبینید ۴ گل خورده، آن‌ها نشانه‌های پیشرفت را داشتند.
وی درباره عملکرد بیرانوند گفت: از گلری در این سطح انتظار می‌رود آن توپ را بگیرد.

فنایی درباره وضعیت این روز‌های پرسپولیس و نگرانی‌های طرفداران گفت: اوضاع مساعدی نیست. تیم باید تقویت می‌شد. بعد از قهرمانی‌های سال قبل تیم را رها کردند. باید زودتر به فکر آوردن سرمربی طراز اول باشند و باید به فکر هواداران باشند که این روز‌ها خیلی نگرانند و به حق هم نگرانند.

وی درباره گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس گفت: اگر مربی ایرانی بیاید و نتیجه نگیرد داغون می‌شود. الان مقبولیت با مربی خارجی است. برانکو برای این تیم خوب است. نمی‌دانم می‌آید یا نه. الان دو راه دارند: یا باید یک ایرانی کاربلد بگذارند و به او زمان بدهند و برای فصل بعد برنامه ریزی کنند تا اگر این فصل نتیجه نگرفت زیر فشار وحشتناک نرود و  یا اینکه بروند برانکو یا یک مربی بزرگ خارجی را جذب کنند.

فنایی درباره نقل و انتقالات به «اطلاعات آنلاین» گفت: نقل وانتقالات دارد تمام می‌شود. یکی دو نفر هم سرباز شده اند. این خطرناک است برای تیم. دو بازیکن هم که مصدومیت‌های بلند مدت دارند. باید زودتر آن را تقویت شود.

وی درباره استعفای گل‌محمدی گفت: حتما دلایلی داشته که جدا شده است. این یک تصمیم شخصی است.

فنایی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است به کادر فنی پرسپولیس برگردد گفت: من همیشه عاشق پرسپولیس هستم. کارنامه ام مشخص است و اگر کمکی از دستم بر بیاید انجام می‌دهم.

منبع: اطلاعات انلاین