رییس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: به همین منظور  باید دستگاههای فرهنگی و اجتماعی  نسبت به آگاه سازی خانواده ها با بهره گیری از آموزه های اسلامی  برای استحکام بنیان خانواده تلاش کنند. وی افزود: قوه قضاییه در راستای وظایفی که مطابق قانون حمایت از خانواده بر عهده دارد و با بهره مندی از […]

رییس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: به همین منظور  باید دستگاههای فرهنگی و اجتماعی  نسبت به آگاه سازی خانواده ها با بهره گیری از آموزه های اسلامی  برای استحکام بنیان خانواده تلاش کنند.

وی افزود: قوه قضاییه در راستای وظایفی که مطابق قانون حمایت از خانواده بر عهده دارد و با بهره مندی از مراکز مشاوره خانواده و استفاده از مشاوران با تجربه نسبت به ارایه خدمات به مراجعین اقدام نموده و دادگاه های خانوده را موظف کرده تا پرونده های طلاق توافقی را به این مراکز ارجاع دهند.

شعبانی بیان کرد: در سال ۹ ماهه سال جاری  ۲۱۴ پرونده بعد از ارجاع به مشاوران و برگزاری جلسات مشاوره در زمینه مذهبی، روانشناسی، مددکاری و حقوقی به صلح وسازش ختم شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶  مرکز مشاوره در مجموعه قضایی استان پرونده های ارجاعی از دادگاه های خانواده را بررسی می کنند که ۲ مرکز با  سامانه مسیر و مجوز مرکز امور مشاوره قوه قضاییه و ۴ مرکز نیز با سامانه تصمیم با مجوز  بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی در حال فعالیت هستند.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه مهم ترین علت درخواست طلاق در بین زوجین کمبود های عاطفی، کمبود های مهارت های سازگارانه، اعتیاد و خیانت است باید دستگاه ها و نهاد های فرهنگی و اجتماعی با اجرای برنامه های آموزشی و پیشگیرانه برای جلوگیری از شکل گیری عوامل تهدید کننده بنیان خانواده تلاش کنند و اگر این نهاد ها به درستی به وظایف خود عمل کنند قطعا از میزان طلاق در جامعه کاسته خواهد شد.

منبع خبر: رکنـا