به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا، نخست‌وزیر انگلیس خواستار توقف حملات کشتی‌ها در دریای سرخ شد و گفت: «ما هر کاری که لازم باشد برای کاهش آن انجام خواهیم داد». ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس بر لزوم توقف حملات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ تأکید کرد و گفت لندن هر کاری که لازم باشد […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا، نخست‌وزیر انگلیس خواستار توقف حملات کشتی‌ها در دریای سرخ شد و گفت: «ما هر کاری که لازم باشد برای کاهش آن انجام خواهیم داد».

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس بر لزوم توقف حملات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ تأکید کرد و گفت لندن هر کاری که لازم باشد برای کاهش این حملات انجام خواهد داد.

وی در ادامه اظهار کرد: «حمله نظامی ما به حوثی‌ها محدود و متناسب است و در پاسخ به تهدید مستقیم کشتی‌های ما انجام شده است».

سوناک در ادامه مدعی شد: «حملات حوثی‌ها به کشتی‌های بین‌المللی جان بی‌گناهان را به خطر انداخته و خسارات اقتصادی زیادی به بار آورده است».

نخست وزیر انگلیس تصریح کرد: «نیروهای ما بیدارند و آماده‌اند تا دوباره حوثی‌ها را بازدارند».

انگلیس بامداد جمعه گذشته به همراه آمریکا، مواضع انصارالله در مناطق مختلف یمن را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

این در حالی است که نیروهای مسلح یمن بارها اعلام کرده است تنها در راستای حمایت از غزه، کشتی‌های صهیونیستی و یا هرگونه کشتی عازم فلسطین اشغالی را هدف قرار می‌دهد.

سخنگوی انصارالله امروز هم اعلام کرد که ارتش یمن به حملات خود علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ و باب المندب ادامه خواهد داد.