هفته گذشته بود که فیفا از راه اندازی سیستمی برای تعیین وضعیت پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه های فوتبال در سراسر جهان خبر داد. سامانه آنلاینی که هر دوشنبه ها آپدیت شده و نام باشگاه هایی که از جذب بازیکن در مرکاتوهای تابستانی و زمستانی محروم هستند را درج می کند. در این سامانه، نام استقلال بابت […]

هفته گذشته بود که فیفا از راه اندازی سیستمی برای تعیین وضعیت پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه های فوتبال در سراسر جهان خبر داد. سامانه آنلاینی که هر دوشنبه ها آپدیت شده و نام باشگاه هایی که از جذب بازیکن در مرکاتوهای تابستانی و زمستانی محروم هستند را درج می کند.

در این سامانه، نام استقلال بابت سه شکایت، سه مرتبه درج شده و آنها موقتا از جذب بازیکن محروم هستند. برابر نام استقلال، درج شده که این باشگاه تا سه پنجره از جذب بازیکن محروم است که این بدان معناست اگر آبی ها در حدفاصل این سه پنجره بدهی خود را پرداخت نکنند، با جریمه های سنگین تری از قبیل کسر امتیاز مواجه خواهند شد.

در ابتدا چنین تصور می شد که چون بر خلاف پرسپولیس، مدت زمان بسته شدن پنجره آبی ها از عبارت Until lifted استفاده نشده، در نتیجه استقلال حتی اگر بدهی دستیاران ساپینتو را نیز پرداخت کند، محروم خواهد بود که چنین موضوعی صحت ندارد و علت به کار برده شدن عدد ۳ مقابل تعداد دوره محرومیت نقل و انتقالاتی، همان موضوعی است که در پاراگراف بالا توضیح داده شد و اگر استقلال تا سه پنجره بعدی این طلب را پرداخت نکند، با کسر امتیاز و سپس سقوط به دسته پایین تر مواجه می شود.

البته که هیچ کدام از این اتفاقات هرگز برای استقلال رخ نخواهد داد چرا که آبی ها طلب دستیاران سرمربی پرتغالی را از محل مطالبات خود در فیفا پرداخت کرده اند و نگرانی از این موضوع ندارند. مدیران باشگاه هفته قبل اعلام کردند تمام کارهای مربوط به تسویه مالی با مربیان فصل قبل انجام شده و اکنون منتظر هستند تا پنجره باشگاه باز شود.

اما با وجود آنکه روز گذشته سامانه مورد نظر فیفا آپدیت شد، اما همچنان نام استقلال و پرسپولیس در فهرست تیم های محروم از جذب بازیکن در پنجره زمستانی دیده می شود و به نظر می رسد باید تا دوشنبه هفته آینده منتظر ماند و دید بالاخره نام آبی ها از لیست سیاه فیفا خارج می شود یا خیر. البته ممکن است تا قبل از دوشنبه نیز نامه رسمی فیفا مبنی بر باز شدن پنجره آبی ها به دست این باشگاه برسد و رسانه رسمی آبی ها زودتر از سامانه مورد نظر، این خبر را اعلام کند. در هر صورت باید منتظر ماند و دید بالاخره چه زمانی محرومیت این باشگاه برداشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: فریاد ساپینتو از قبرس به تهران رسید؛ حالا کارتان به جایی رسیده از من شکایت می‌کنید؟/ جنگ تازه استقلال با سرمربی پرتغالی

نکونام پشت پنجره‌های بسته باشگاه استقلال

منبع: خبـر ورزشی