زیرنویس، گروه بین الملل: حمله‌های تعمدی و برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی علیه چاه‌های آب در نوار غزه باعث شده بی آبی و تشنگی در میان آوارگان فلسطینی تشدید شود. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی عملیات زمینی در داخل خاک لبنان شد ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد شب گذشته در منطقه عیتا الشعب در جنوب لبنان […]

زیرنویس، گروه بین الملل: حمله‌های تعمدی و برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی علیه چاه‌های آب در نوار غزه باعث شده بی آبی و تشنگی در میان آوارگان فلسطینی تشدید شود.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی عملیات زمینی در داخل خاک لبنان شد

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد شب گذشته در منطقه عیتا الشعب در جنوب لبنان عملیاتی زمینی انجام داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرده که این برای اولین بار پس از پایان جنگ سال ۲۰۰۶ است که در خاک لبنان دست به عملیات زمینی می‌زند.

از سوی دیگر، امروز سه شنبه مقاومت اسلامی حزب الله لبنان یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف شهرک المطله در منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد.

منابع عبری زبان همچنین از احتمال حمله پهپادی به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

این منابع تاکید کردند که آژیر خطر در برخی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی عملیات زمینی در داخل خاک لبنان شد

بمباران مدرسه سازمان ملل در غزه/ قطع خطوط ارتباطی برای پنجمین روز

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مدرسه الدرج که پناهگاه آوارگان فلسطینی در شرق شهر غزه است بمباران کردند.

این مدرسه که متعلق به آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) است توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بمباران شد.

در جریان این حمله وحشیانه چندین فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شدند. حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی علیه یک منزل مسکونی در منطقه النفق در شرق شهر غزه نیز چهار شهید برجای گذاشت.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز منطقه‌های قیزان النجار و البطن السمین در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که شبکه‌های ارتباطی و خطوط اینترنت در غزه برای پنجمین روز پیاپی همچنان قطع است.

در خبری مرتبط، نهاد بین المللی دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه اعلام کرده است که بی آبی در بخش‌های مختلف نوار غزه به ویژه شمال آن بیداد می‌کند.

این نهاد بین المللی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به صورت برنامه ریزی شده و تعمدی چاه‌های آب نوار غزه را بمباران کرده است.

پیش از این وزیر بهداشت سابق فلسطین تاکید کرده بود که حدود ۶۵ هزار منزل مسکونی در نوار غزه به صورت کامل و ۳۰۰ هزار خانه به صورت جزیی تخریب شده اند. مسجدها، مدرسه‌ها، بیمارستان‌ها و حتی چاه‌های آب نیز هدف قرار گرفته اند.

بمباران مدرسه سازمان ملل در غزه/ قطع خطوط ارتباطی برای پنجمین روز

عضو کابینه جنگ اسراییل: فاصله بسیار زیادی تا نابودی حماس داریم

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که «جدعون ساعر» یکی از اعضای کابینه جنگ این رژیم اذعان کرده که تل آویو هنوز فاصله بسیار زیادی با نابودی جنبش حماس دارد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به تازگی در گزارشی نوشت که پس از گذشت ۱۰۰ روز از جنگ در غزه، برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که اکثر مبارزان و رهبران جنبش حماس در نوار غزه همچنان در قید حیات هستند.

این گزارش در شرایطی منتشر شده که محافل صهیونیستی در انتظار تحقق اهداف ادعایی نتانیاهو در پی آغاز جنگ علیه غزه بودند.

در جدیدترین نظرسنجی انجام شده نیز اکثریت جامعه صهیونیستی معتقد بوده اند که تحقق اهداف جنگ در غزه غیرممکن است.

روزنامه عبری زبان اسراییل هیوم اعلام کرد بر اساس یک نظرسنجی انجام شده، ۶۴ درصد از شرکت کنندگان گفته ‎اند رژیم صهیونیستی قادر به تحقق اهداف جنگ در غزه نخواهد بود.

تنها ۳۶ درصد صهیونیست‌ها گفته‌اند ارتش می‌تواند به اهداف جنگ در غزه دست یابد.

روز گذشته نیز رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از عقب نشینی لشکر ۳۶ ارتش این رژیم از نوار غزه خبر داده بود.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در نوار غزه فقط سه لشکر ارتش باقی مانده است که لشکر ۹۹، ۱۶۲ و لشکر ۹۸ هستند.

در همین ارتباط، روزنامه اسراییل هیوم گزارش داد که لشکر ۳۶ که از نوار غزه عقب نشینی کرده شامل لشکر گولانی، لشکر ششم و هفتم و ۱۸۸ و همچنین یگان مهندسی می‌شود.

عضو کابینه جنگ اسراییل: فاصله بسیار زیادی تا نابودی حماس داریم

تشدید حمله‌های هوایی و توپخانه ای اشغالگران علیه نوار غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی شب گذشته و بامداد امروز بخش‌های مختلف نوار غزه را بمباران کردند. این حمله‌ها به صورت شدید شمال نوار غزه را لرزاند.

توپخانه ارتش رژیم اشغالگر نیز منطقه‌های شمالی نوار غزه را هدف قرار داد.

منطقه جبالیا در شمال نوار غزه نیز شاهد حمله‌های شدید ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته بوده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که عناصر اشغالگران همزمان با حمله‌های هوایی علیه جبالیا، این منطقه را هدف حمله‌های توپخانه ای نیز قرار داده‌اند.

تشدید حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای علیه غزه

فلسطین الیوم نیز گزارش داد که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در مرکز شهر خان یونس در جریان است.

این در حالی است که نهاد بین المللی دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه نیز اعلام کرده است که بی آب در بخش‌های مختلف نوار غزه به ویژه شمال آن بی داد می‌کند.

این نهاد بین المللی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به صورت برنامه ریزی شده و تعمدی چاه‌های آب نوار غزه را بمباران کرده است.

بمباران جنوب لبنان با شلیک بمب‌های فسفری

از سوی دیگر رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده منطقه میل الجبل واقع در جنوب این کشور را بمباران کرده است.

این رسانه‌ها تاکید کردند که اشغالگران صهیونیست در حمله‌های خود از بمب‌های فسفری استفاده کرده‌اند.

این نخستین باری نیست که رژیم صهیونیستی بدون توجه به قوانین بین المللی با استفاده از سلاح‌های ممنوعه اقدام به بمباران منطقه‌های جنوبی لبنان می‌کند.

حمله به کرانه باختری و بازداشت جوانان فلسطینی

از سوی دیگر عناصر اشغالگر مانند روزهای گذشته طی بامداد و ساعت‌های قبل به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کرده و تعدادی از جوانان فلسطینی را بدون دلیل بازداشت کردند.

این اشغالگران به منطقه یعبد واقع در جنوب غرب جنین یورش بردند. آن‌ها با حمله به منطقه الطیره واقع در رام الله یک جوان فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت کردند.

تشدید حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای علیه غزه

نیروهای اشغالگر صهیونیست بامداد امروز به شهرهای مختلف کرانه باختری از جمله طولکرم، اردوگاه نور شمس، شهر طوباس و اردوگاه عسکر در نابلس حمله کردند و درگیری‌های شدیدی بین فلسطینی‌ها و نیروهای صهیونیست در جریان این حمله‌ها روی داد.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به اردگاه عسکرالجدید در اطراف نابلس یورش بردند که طی آن یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله آنها زخمی شد.

همچنین، نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه حمله‌های گسترده خود به منطقه‌های مختلف کرانه باختری در اولین ساعت‌های بامداد سه شنبه به شهر قلقیلیه یورش بردند.

رسانه‌های فلسطینی از درگیری شدید جوانان فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری با نظامیان صهیونیست خبر می‌دهند که طی این درگیری‌ها شماری دستگیر و مجروح شده‌اند.

افزایش تلفات صهیونیست‌ها / گسترش ناامیدی در میان نظامیان اشغالگر

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت یک افسر صهیونیست و زخمی شدن ۲ تن دیگر در درگیری‌های شبانه جنوب نوار غزه اذعان کرد.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که حال این ۲ نظامی زخمی بسیار وخیم است. کمی قبل تر، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از عقب نشینی لشکر ۳۶ ارتش این رژیم از نوار غزه خبر داده بود.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در نوار غزه فقط سه لشکر ارتش باقی مانده است که لشکر ۹۹، ۱۶۲ و لشکر ۹۸ است.

در همین ارتباط، روزنامه اسرائیل هیوم گزارش داد که لشکر ۳۶ که از نوار غزه عقب نشینی کرده شامل لشکر گولانی، لشکر ششم و هفتم و ۱۸۸ و همچنین یگان مهندسی می‌شود.

از سوی دیگر ابو بلال، سخنگوی نظامی گردان‌های مجاهدین اعلام کرد که عقب‌نشینی لشکر ۳۶ ارتش رژیم صهیونیستی از محورهای نبرد در نوار غزه در نتیجه ضربات سخت و کاری مقاومت بود که پوزه اشغالگران را به خاک مالیده است.

ابو بلال تصریح کرد که این عقب‌نشینی حجم گسترده تلفات و خسارات وارد شده به نیروها و ادوات جنگی دشمن را می‌رساند.

در همین خصوص روزنامه هاآرتص تصریح کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از ترس تشدید تنش و درگیری‌ها در کرانه باختری یگان «دوفدوفان» را به این منطقه انتقال داده است.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن یک نظامی خود در جریان درگیری‌های مسلحانه نزدیک مرزهای مصر و فلسطین خبر داد.

این در حالی است که فلسطین الیوم به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد: نیروهای مقاومت موفق شده‌اند کنترل منطقه‌هایی از شمال نوار غزه را مجدداً به دست بگیرند.

در ادامه این گزارش آمده است: این مساله باعث شده ناامیدی در میان نظامیان اسرائیلی بعد از گذشت بیش از ۱۰۰ روز از آغاز حمله به نوار غزه و عدم تحقق اهداف از پیش اعلام شده، گسترش پیدا کند.

تشدید حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای علیه غزه

حمله وحشیانه شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که شهرک نشینان صهیونیست حمله‌هایی را علیه شهروندان فلسطینی انجام داده‌اند به طوری که این اشغالگران به منزل نمر عواشره یک فلسطینی در منطقه سنجل واقع در شمال رام الله یورش برده و اموال وی را تخریب کردند.

فعالان فلسطینی در فضای مجازی تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌دهد شهرک نشینان صهیونیست خودروهای فلسطینی‌ها را در جریان حمله به منطقه سنجل تخریب کرده‌اند.

چند ساعت قبل از این حمله نیز عناصر صهیونیست به خودروهای فلسطینی‌ها در منطقه حواره واقع در جنوب نابلس حمله کردند.

در حال تکمیل

منبع: مـهر