به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، حذف نام سلمان الفرج، سلطان الغنام و نواف العقیدی از لیست تیم ملی عربستان برای جام ملت‌های آسیا، حواشی مختلفی را به دنبال داشت و این حواشی و جنجال‌ها پس از کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی عربستان، به اوج خود رسید.   مانچینی مدعی […]

- بازیکنان عربستان در خطر جریمه و تعلیق

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، حذف نام سلمان الفرج، سلطان الغنام و نواف العقیدی از لیست تیم ملی عربستان برای جام ملت‌های آسیا، حواشی مختلفی را به دنبال داشت و این حواشی و جنجال‌ها پس از کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی عربستان، به اوج خود رسید.

 

مانچینی مدعی شد نواف العقیدی سه بار، سلطان الغنام دو بار و سلمان الفرج یک‌بار اعلام کردند که علاقه‌ای به حضور در اردوی تیم ملی عربستان ندارند؛ همین موضوع جنجال گسترده‌ای به راه انداخت و علاوه‌بر سوالات خبرنگاران، واکنش این سه بازیکن را هم به دنبال داشت.

 

اما نکته مهم اینکه از شب گذشته این خبر منتشر شد که مدیران تیم ملی عربستان پرونده تعدادی از بازیکنانی را که در اردو حاضر نشده‌اند، به کمیته حرفه‌ای ارجاع خواهند داد تا در خصوص اتفاقاتی که پس از حضور روبرتو مانچینی رخ داده است، تصمیم‌گیری شود.

 

 

طبق ماده ۱۰ آیین‌نامه حرفه‌ای فدراسیون فوتبال عربستان، پیوستن به تیم‌های ملی باید بلافاصله پس از درخواست فدراسیون و در تاریخ مقررشده صورت بگیرد و بازیکنان در تمرینات، اردوها، سمینارها، کنفرانس‌های مطبوعاتی و بازی‌های دوستانه یا رسمی حاضر شوند.

 

با توجه به فهرست مجازات‌های خاص در مقررات حرفه‌ای و شرایط بازیکنان، در صورت تخلف بازیکن در حضور در اردوی تیم ملی، یک یا چند مورد از مجازات‌های زیر طبق ماده ۶۲ که با اخطار کتبی شروع می‌شود، مجاز است: جریمه تا سقف حداکثر ۳۰۰ هزار ریال، محرومیت برای مدت حداکثر شش ماه و پرداخت جریمه‌ای که بیش از ۵۰ درصد دستمزد ماهیانه بازیکن نباشد.

 

البته این اتفاقات در حالی رخ می‌داد که سلطان الغنام به صحبت‌های مانچینی واکنش نشان داده و در این خصوص مانچینی گفته است: نمایندگی کشور از طریق تیم ملی افتخار بزرگی است که با هیچ افتخاری قابل مقایسه نیست. تمایل من به حضور در تیم ملی عربستان در جام ملت‌های آسیا بسیار شدید بوده و هست. من دوست دارم هر چه دارم برای خدمت به تیم ملی عربستان بدهم.

 

او در ادامه عنوان کرد: مانچینی قبلاً یک‌بار من را دعوت کرده بود، نه دو بار. من به تصمیم مربی فنی و دیدگاه او در مورد اینکه چه کسی در متناسب با برنامه‌هایش است، احترام می‌گذارم. همچنین برای تمام مربیان قبلی که در باشگاه یا تیم ملی زیر نظرشان بودم، احترام قائل بودم. برای تیم و همه همکارانم و برای بازگرداندن جام به ریاض آرزوی موفقیت می‌کنم. همه ما از دستاوردی که نشان دهنده حمایت بزرگی است که ورزش کشور تحت حمایت پادشاهی عربستان دارد، خوشحال خواهیم شد.

 

۱۹۷۹۲۹۱.

اما الغنام تنها بازیکنی نبود که به این حواشی واکنش نشان داد. جراح الظفیری، ایجنت نواف العقیدی نیز در حساب کاربری خود در توییتر در خصوص اظهارات مانچینی گفت: ما تاکید می‌کنیم که به تصمیمات فنی مانچینی احترام می‌گذاریم، اما اظهارات وی که در رسانه‌ها منتشر شد، داستان کاملی نبود؛ تنها یک بخش از موضوع مطرح شد و باقی داستان مفقود ماند. این موضوع بعداً در بیانیه رسمی مشخص خواهد شد.

 

درفیعی الشهرانی، ایجنت علی هزازی نیز در این باره نوشت: علی هزازی از زمان بازی الحزم در لیگ برتر دچار مصدومیت شده است. او پس از آن در هیچ مسابقه بازی نکرد و مصدومیتش ثابت شده است. دلیل حذف نام هزازی از لیست تیم ملی همین بود و او از آمادگی برای شرکت در مسابقات برخوردار نبود.

 

اما با این حال نکته قابل توجه این است که مانچینی اعلام کرد این بازیکنان نمی‌خواستند در تیم ملی بازی کنند و به اردوی تدارکاتی بپیوندند. این ادعا همه را شگفت‌زده کرد، چرا که این بازیکنان در دوره‌های قبل در اردوی تیم ملی عربستان حضور داشتند.

 

مانچینی در نشست خبری دیروز گفت: سلمان الفرج در اولین بازی دوستانه گفت نمی‌خواهم بازی کنم. در مورد سایر بازیکنان هم باید بگویم از آن‌ها پرسیدم که آیا از حضور در تیم ملی خوشحال هستند یا خیر؟ سلطان الغنام، هزازی و محمد مروان به من گفت خوشحال نیستم. در هر صورت هر بازیکنی فارغ از اینکه کیست، می‌تواند تصمیم بگیرد که بازی کند یا نه.

 

وی به‌طور خاص در مورد العقیدی گفت: نواف به من گفت که به اردو می‌آیم، اما در ریاض. او سپس گفت نمی‌خواهم بیایم و من سعی کردم با او صحبت کنم و او را در لیست قرار دهم. او با ما به اردوگاه سیلین آمد و سه روز پیش از این به سراغ مربی دروازه‌بانان رفت و گفت که نمی‌خواهد در تیم ملی بماند.

 

مانچینی در پایان درباره این بازیکنان و فرصت‌های آینده آن‌ها در تیم ملی صحبت کرد و گفت: می‌دانم آن‌ها بازیکنان باسابقه‌ای هستند که این کار را انجام می‌دهند. می‌توانم آن‌ها را درک کنم، اما نمی‌دانم که یک بازیکن جوان چرا حاضر به حضور در اردو نمی‌شود. تیم ملی یک باشگاه نیست. شرایط عجیب است. من اولین‌بار است که با این موضوع مواجه می‌شوم، اما به همه مواضع احترام می‌گذارم. ما سه بار نواف و دو بار از سلطان خواستیم که بیایند و این اتفاق برای من عجیب است.

 

با این شرایط باید دید فدراسیون فوتبال عربستان با این بازیکنان چه برخوردی خواهد داشت و آیا آن‌ها را جریمه خواهد کرد یا در نهایت ادعای سرمربی مشهور ایتالیایی رد خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا