پیش‌بینی «گواردیولای کشتی مازندران»دوئل ششم یزدانی و تیلور
پیش‌بینی «گواردیولای کشتی مازندران»دوئل ششم یزدانی و تیلور

مربی پایه و سازنده حسن یزدانی با اشاره به احتمال رویارویی این کشتی گیر نامی ایران با دیوید تیلور حریف آمریکایی در پیکارهای جهانی ۲۰۲۳ صربستان، گفت: نابغه کشتی ایران و جهان به دنبال ضرب چهارمین طلای جهانی خود در وزن ۸۶ کیلوگرم است.

 

همت مسلمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می کنم که امسال شانس مقابل هم قرار گرفتن یزدانی و تیلور در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات جهانی با توجه به رتبه بندی جدید اتحادیه جهانی کشتی کم باشد اما در هرصورت یزدانی به طور قطع شانس اول کسب مدال طلا در این دوره از رقابت ها است.

وی خاطر نشان کرد: تمام شرایط برای قهرمانی یزدانی در این دوره از رقابت ها آماده بوده و ارزیابی های خوبی از تیلور از سوی کادر فنی انجام شده است.

مربی سازنده حسن یزدانی با اشاره به لقب جدیدی که کشتی دوستان مازندرانی به عنوان گواردیولای کشتی مازندران به وی دادند، گفت: این مربی فوتبال را زیاد نمی شناسم اما بنده برای اعتلای ورزش کشور تلاش می کنم و اکنون در سالن ورزشی امام علی (ع) که در زادگاه حسن یزدانی در جویبار بنا شده مشغول تمرین دادن به خردسالان هستم.

پیش‌بینی «گواردیولای کشتی مازندران» از دوئل ششم یزدانی و تیلور

مسلمی افزود: کشتی دوستان همواره به بنده لطف داشتند و خوشحالم که در کشتی مازندران تاثیر گذار هستم.

جوزپ گواردیولا سالا که با نام پپ گواردیولا شناخته شده بازیکن پیشین اسپانیایی و سرمربی کنونی باشگاه فوتبال منچستر سیتی در لیگ برتر فوتبال انگلستان است. گواردیولا یکی از بهترین مربیان کنونی جهان و تاریخ فوتبال به‌شمار می‌رود که تا اکنون رکوردهای بسیاری را برجای گذاشته‌است.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ صربستان روزهای ۲۴ تا ۲۸ شهریور برگزار خواهد شد.

حسن یزدانی با کسب هشت مدال طلا، نقره و برنز جهان و المپیک پرافتخارترین کشتی گیر ایران از حیث کسب مدال به شمار می رود.

پیش‌بینی «گواردیولای کشتی مازندران» از دوئل ششم یزدانی و تیلور

در این پیوند چندی پیش اتحادیه جهانی کشتی همزمان با روز جهانی المپیک با رونمایی از ۶ صحنه ویژه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نوشت: یکی از مهمترین اتفاقات این دوره از بازی‌ها پیروزی دیوید تیلور در ثانیه‌های آخر برابر حسن یزدانی بود که منجر به کسب مدال طلا برای جادوگر آمریکایی شد. همچنین در این دوره از بازی‌ها میخائین لوپز کوبایی موفق شد چهارمین طلای متوالی خود را در المپیک کسب کند.

دیوید تیلور با بازنشر پست اتحادیه جهانی کشتی در خصوص کشتی خود با حسن یزدانی به نوعی فینال المپیک را به ژنرال هشت ستاره ایران یادآور شد. تیلور در فینال کشتی وزن ۸۶ کیلوگرم بازی‌های المپیک موفق شد حسن یزدانی را با نتیجه ۴ بر سه شکست دهد.

برد تیلور در حالی بود که یزدانی تا ۱۵ ثانیه پایانی با نتیجه ۳ بر ۲ جلو بود اما روی یک غفلت خاک شد و طلای المپیک را از دست داد.

تیلور و یزدانی تا کنون پنج بار برابر هم قرار گرفتند که حاصل آن چهار برد برای جادوگر آمریکایی و یک برد برای یزدانی بود. یزدانی و تیلور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی ۲ کشور برنده و پیش‌بینی می‌شود در بلگراد جهانیان شاهد دوئل ششم آنان باشند.

منبع :خبرگزاری جمهوری اسلامی