خبر طرح فروش خودرو آن هم ۵ درصد زیر قیمت بازار، عاملی شده تا قیمت خودروهای داخلی شوک افزایش قیمت را تجربه کرده و شاهد رشد ۳۰ تا ۸۰ میلیون تومانی قیمت‌ها باشند. دو هفته ای از اعلام طرح فروش خودرو با ۵ درصد زیر قیمت بازار می گذرد، هرچند خودروسازان با اطلاعیه‌هایی توضیحاتی در […]

 خبر طرح فروش خودرو آن هم ۵ درصد زیر قیمت بازار، عاملی شده تا قیمت خودروهای داخلی شوک افزایش قیمت را تجربه کرده و شاهد رشد ۳۰ تا ۸۰ میلیون تومانی قیمت‌ها باشند.

کوئیک، دنا، تارا، چانگان و دیگنیتی در بازار چند؟

دو هفته ای از اعلام طرح فروش خودرو با ۵ درصد زیر قیمت بازار می گذرد، هرچند خودروسازان با اطلاعیه‌هایی توضیحاتی در این رابطه دادند اما هنوز این طرح به مرحله تصویب نرسیده و فقط تاثیر منفی خود را بر بازار گذاشته است به نحوی که با انتشار این خبر بازار خرید و فروش خودرو شاهد شوک افزایش قیمتی در انواع خودروهای داخلی و مونتاژی بوده است این درحالیست که طی یک ماه اخیر خرید و فروش در بازار راکد بوده و قیمت ها تغییرات چندانی را تجربه نکرده اند.

فروشندگان خودرو معتقدند مقصر اصلی این افزایش قیمت ها وزارت صمت و البته خودروسازان هستند چرا که با اعلام این خبر و کاهش صدور فاکتور التهابات را در بازار ایجاد کرده و در نهایت می خواهند نفع اصلی افزایش قیمت ها را از آن خود کنند.

در حال حاضر بررسی بازار نشان می دهد خودروهای داخلی افزایش ۳۰ تا۸۰ میلیون تومانی را تجربه کرده اند چرا که کوئیک ۳۴۶ میلیون تومانی امروز با قیمت ۳۹۰ میلیون تومان نیز به فروش نمی رسد و فروشندگان منتظرند تا بازار شاهد افزایش قیمت بیشتری باشد و خریداران در انتظار فروکش کردن قیمت ها هستند.

همچنین دنا اتوماتیک از ۸۱۰ میلیون تومان به ۹۳۰ میلیون تومان رسیده است. پژو پارس نیز با رشد ۶۰ میلیون تومانی قیمت ۵۹۰ میلیون تومانی را ثبت کرده است. البته باید این نکته را توجه کرد که به بازار شب عید خودرو نزدیک می شویم و لازم است مسئولان برای جبران اشتباه خود و کنترل بازار در آستانه بازار شب عید اقدامات لازم را انجام دهند.

کوئیک، دنا، تارا، چانگان و دیگنیتی در بازار چند؟

تسنیم

+