هشدار باورنکردنی برای مشهد + جزئیات
هشدار باورنکردنی برای مشهد + جزئیات

به گزارش زیرنویس به نقل از عصرایران: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت:ب هم‌اکنون از چهار سد تأمین‌کننده آب در شهر مشهد ۳ سد از مدار بهره‌برداری خارج شده است و آب مصرفی این شهر تنها از سد دوستی برداشت می‌شود. حسین اسماعیلیان اظهار داشت: نیاز آبی شهر مشهد از چهار سد تأمین می‌شود […]

به گزارش زیرنویس به نقل از عصرایران: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت:ب هم‌اکنون از چهار سد تأمین‌کننده آب در شهر مشهد ۳ سد از مدار بهره‌برداری خارج شده است و آب مصرفی این شهر تنها از سد دوستی برداشت می‌شود.

زنگ خطر برای مشهد به صدا درآمد

حسین اسماعیلیان اظهار داشت: نیاز آبی شهر مشهد از چهار سد تأمین می‌شود که سد دوستی مهم‌ترین آنهاست، مشهد با ادامه خشکسالی و عدم بارندگی با کاهش ۴۰درصدی آب روبه‌روست و سدهای تأمین‌کننده آب مشهد شامل سدهای “دوستی، طُرُق، اَرداک و کاردِه” است که به‌دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی در شرایط بسیار نامناسبی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: از مهرماه امسال تاکنون ۲۳ میلی‌متر بارندگی در مشهد ثبت شده است که نسبت به دوره بلندمدت ۶۰ درصد کاهش دارد؛ بارندگی‌های انجام‌شده هم غیرمؤثر بوده است و رواناب و ورودی به سدها نداشته‌ایم.

اسماعیلیان افزود: در زمان حاضر با ۶۰ درصد کاهش میزان ذخیره آب سدها نسبت به سال قبل روبه‌رو هستیم و سال سختی را به‌لحاظ تأمین آب برای این کلان‌شهر پیشِ‌رو داریم و حتی اگر در روزها و ماه‌های آینده، بارندگی داشته باشیم، باز هم اثرات ۳ سال خشکسالی پیاپی جبران نخواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی سختی‌های تأمین آب ۳ سال گذشته هم اضافه شده است و همان‌طور که در بحث اجرای طرح‌ها باید پروژه‌های ویژه‌تر، خاص‌تر و سخت‌تری را اجرا کنیم و در حوزه مدیریت مصرف هم باید اقدامات ویژه‌تری را انجام داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در راستای تصمیمات قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، چندین محور در اولویت قرار گرفته و کاهش ۲۰ درصد مصرف آب انجام شده است و انشعاب آب آن دسته از اداراتی که مصرف متعادل را رعایت نکنند قطع خواهد شد.

اسماعیلیان اضافه کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات مدیریت مصرف در شروع فصل تابستان و هم‌زمان با اوج مصرف در دستور کار بود اما به‌دلیل شرایط بحرانی، امسال این کار را از فصل زمستان شروع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بسیاری از مشترکان خوش‌مصرف هستند و انتظار دارند با بخشی از مشترکان که بدمصرف هستند برخورد شود و در همین خصوص انشعابات عمومی متعلق به مجتمع‌های مسکونی که دارای استخر هستند و نیز انشعاب آب باغ‌ویلاهای داخل و اطراف شهر مشهد که مصرف نامتعارف دارند قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: فضاهای عمومی مثل هتل‌ها و کارواش‌ها به‌شکل دقیقی پایش شده‌اند و مصرف بخش زیادی از آنها با اقداماتی نظیر نصب تجهیزات کاهنده مصرف متعادل شده است و انشعاب بخشی که مصرف نامتعارف دارند قطع می‌شود.

اسماعیلیان افزود: الزام برای کاهش ۲۰درصدی مصرف آب ادارات اطلاع‌رسانی شده است و با ادارات و سازمان‌هایی که مصرف آب نامتعارف دارند برخورد می‌شود و آب این ادارات قطع می‌شود.