توضیحات معاون شهردار از واگذاری ورزشگاه تختی تا احداث ورزشگاه ۳۰ هزار نفری چند منظوره در پایتخت
توضیحات معاون شهردار از واگذاری ورزشگاه تختی تا احداث ورزشگاه ۳۰ هزار نفری چند منظوره در پایتخت

به گزارش زیرنویس، محمد امین توکلی زاده در حاشیه نشست خبری مرحله پایانی قهرمان شهر در خصوص واگذاری ورزشگاه تختی توسط وزارت ورزش و جوانان گفت: پروژه شهید شوشتری یک پروژه بزرگ تهران است و اثر مستقیم بر باز کردن گره ترافیکی در شرق تهران دارد. چند شهردار سعی کردند این پروژه را به سرانجام […]

به گزارش زیرنویس، محمد امین توکلی زاده در حاشیه نشست خبری مرحله پایانی قهرمان شهر در خصوص واگذاری ورزشگاه تختی توسط وزارت ورزش و جوانان گفت: پروژه شهید شوشتری یک پروژه بزرگ تهران است و اثر مستقیم بر باز کردن گره ترافیکی در شرق تهران دارد. چند شهردار سعی کردند این پروژه را به سرانجام برسانند. این پروژه منوط به این است که تهاتری بین وزارت ورزش و سازمان ورزش ما اتفاق بیفتد. همچنین شورای شهر باید مجوز می‌داد. لایحه به صحن شورا رفت و شورا نیز تصمیم گرفت که این پروژه اجرا شود.

وی ادامه داد: چیزی از زیرساخت ورزشی شهر کم نمی شود و این برای ما بسیار مهم است. از آن طرف گره ترافیکی شهر تهران نیز باز می شود که باعث مسرت همه ماست. با دستور زاکانی شهردار تهران، قرار شد ما به ازای آن در پروژه ۱۴۰۳ بودجه‌ای در اختیار سازمان ورزش قرار گیرد که با این بودجه بتواند جایگزین شود. شهرداری تهران ۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای سازمان ورزش در نظر گرفته شده که برای زیرساخت ورزشی شهر جایگزین شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: از محل درآمدهای نفتی که در چین داریم، با بهره‌بردارانی از این کشور توافق شده تا چندین مجموعه ورزشی، تفریحی و گردشگری در مکان‌های مختلف تهران بسازیم که یکی از آن‌ها، ورزشگاه ۳۰ هزار نفری است.

وی ادامه داد: ۲ مجموعه دیگر نیز برای معلولین و برای دانش آموزان در نظر گرفتیم. همچنین مجموعه تفریحی آبی نیز در نظر گرفتیم و در خصوص مکان آن در حال تصمیم گیری هستیم. مکان چهارم نیز در حوزه گردشگری است و هر ۴ موضوع با طرف چینی تفاهم شده و این تفاهم نامه امضا شده است. نماینده ما در کشور چین است و ما می‌خواهیم این تفاهم نامه را به قرارداد تبدیل کنیم.

به گزارش فارس، پیش از این با موافقت اعضای شورای شهر تهران و تفاهم میان وزارت ورزش و جوانان با شهرداری، هفت ملک شهرداری با ورزشگاه تختی تهاتر شد.

پایان پیام/ 





منبع: فارس