از مارادونا تا رونالدو و محمد صلاح؛ ۱۳ ورزشکار مشهور حامی فلسطین‌‌ به روایت «در برابر تاریکی»
از مارادونا تا رونالدو و محمد صلاح؛ ۱۳ ورزشکار مشهور حامی فلسطین‌‌ به روایت «در برابر تاریکی»

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون زیرنویس، مجموعه مستند «در برابر تاریکی» که داستان زندگی ورزشکاران مشهور خارجی حامی فلسطین‌ را روایت می‌کند، به مناسبت روز غزه در جدول پخش شبکه مستند سیما قرار گرفته است. این مجموعه به کارگردانی اسماعیل ذبیح الله که راوی زندگی ورزشکاران مشهور خارجی با رویکرد ضد اسرائیلی است، جمعه ۲۹ دی […]

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون زیرنویس، مجموعه مستند «در برابر تاریکی» که داستان زندگی ورزشکاران مشهور خارجی حامی فلسطین‌ را روایت می‌کند، به مناسبت روز غزه در جدول پخش شبکه مستند سیما قرار گرفته است. این مجموعه به کارگردانی اسماعیل ذبیح الله که راوی زندگی ورزشکاران مشهور خارجی با رویکرد ضد اسرائیلی است، جمعه ۲۹ دی ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن می‌رود.

اسماعیل ذبیح الله در رابطه با این مستند گفته است که «در هر قسمت سراغ زندگی یکی از ورزشکاران رفته‌ایم که از آن جمله می‌توان به کریستیانو رونالدو، محمد صلاح، فتحی نورین، مارادونا، اریک کانتونا، مایک تایسون، کریستین زیمرمن و … اشاره کرد. برای مثال، زیمرمن یک سوارکار آلمانی الاصل و قهرمان المپیک است که تصمیم گرفته در تیم فلسطین در مسابقات شرکت کند. همچنین فتحی نورین، جودوکار الجزایری است که با ورزشکار اسرائیلی مسابقه نداده تا از این طریق رویکرد ضد اسرائیلی خود را در صحنه مسابقات بین‌المللی به نمایش بگذارد.»

این مستندساز درباره فرم روایی این نیز می‌گوید «در هر قسمت تلاش کردیم از بیوگرافی خود ورزشکار استفاده کرده و به اتفاق اصلی که حمایت او از مردم فلسطین است برسیم. در حقیقت، هر قسمت شامل پرتره‌ای از خود ورزشکار به همراه فعالیت‌های ضد اسرائیلی اوست.»

- از مارادونا تا رونالدو و محمد صلاح؛ 13 ورزشکار مشهور حامی فلسطین‌‌ به روایت «در برابر تاریکی»

مجموعه مستند «در برابر تاریکی» افزوده است: «این مجموعه روایتی متفاوت از زندگینامه ورزشکاران خارجی در رشته‌های مختلف است که حامی فلسطین‌اند و رویکردهای ضد اسرائیلی دارند. البته این رویکرد در زندگی آنان نقش مهمی داشته و تنها یک شعار رسانه‌ای مخصوص فضای مجازی نیست بلکه نسبت به آن اقدامات عملی انجام داده‌اند و همه دنیا حمایت آنها از فلسطین را دیده‌اند.»

همچنین از دیگر آثار جدول پخش شبکه مستند در روز غزه «داستان ساحل شرقی» به کارگردانی احسان شادمانی روایتی از زندگی مردم در نوار غزه است. مردمی که در کنار مقاومت علیه دشمن صهیونیستی، به زندگی روزمره خود نیز می‌پردازند. این مستند پنجشنبه ۲۸ دی ساعت ۲۰ پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۱۳ است.

پایان پیام/





منبع: فارس