تیم ملی کشورمان در دومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا جمعه شب مقابل هنگ‌کنگ صف‌آرایی می‌کند. این بازی به بازیکنان زیادی از تیم ما فرصت بهبود رکوردهای قبلی خود مقابل این کشور را می‌دهد. علاوه بر آنکه آنها می‌توانند رکوردهای کلی خود در تاریخ و در جام ملت‌ها را هم بهتر کنند. فوتبال ورزش […]

تیم ملی کشورمان در دومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا جمعه شب مقابل هنگ‌کنگ صف‌آرایی می‌کند. این بازی به بازیکنان زیادی از تیم ما فرصت بهبود رکوردهای قبلی خود مقابل این کشور را می‌دهد. علاوه بر آنکه آنها می‌توانند رکوردهای کلی خود در تاریخ و در جام ملت‌ها را هم بهتر کنند.

فوتبال ورزش تیمی است اما از نفرات تشکیل شده و مهم‌ترین رکوردهای فردی در فوتبال ملی شامل بازی، گل و کاپیتانی می‌شوند.

بازی هشتم

تیم ملی کشورمان تاکنون ۷ بار مقابل هنگ‌کنگ در جام‌های مختلف بازی کرده و بازی هشتم پیش روی ماست. به صورت طبیعی بازیکنان نسل‌های قبلی شانسی برای بهبود رکوردهای خود ندارند اما سه بازی اخیر دو کشور طی ۴ سال گذشته برگزار شده و بازیکنان زیادی در تیم فعلی ما هستند که امکان افزایش و بهبود رکورد خود را برابر هنگ‌کنگ دارند.

آخرین بازی دو کشور همین دو ماه قبل برگزار شد و بسیاری از بازیکنان حاضر در آن مسابقه، این بار هم شانس بازی در زمین دارند.

بازی؛ ۶ انتخاب مشترک بین ۳ سرمربی!

از فهرست ۲۶ نفره‌ای که امیر قلعه‌نویی با خود به جام ملت‌های آسیا برده ۶ بازیکن با انجام ۳ مسابقه برابر هنگ‌کنگ رکورددار هستند. آنها در سه بازی ۴ سال اخیر تحت هدایت ویلموتس، اسکوچیچ و قلعه‌نویی مقابل هنگ‌کنگ به میدان رفتند؛ علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، سردار آزمون و کریم انصاری‌فر ۶ بازیکنی هستند که تا امروز سه بار برابر هنگ‌کنگ پیراهن تیم ملی را پوشیدند.

نسل بازی اول همان یک دیدار را داشتند، مثل نسل دهداری در سال ۶۷ اما بازیکنان تیم مهاجرانی در دوبازی رفت وبرگشت سال ۱۳۵۶ دوبار برابر این حریف بازی کردند؛ مثل احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، مهدی طارمی، سعید عزت اللهی، شجاع خلیل‌زاده و سامان قدوس که هر کدام دو بار مقابل هنگ‌کنگ بازی کرده‌اند.

و بالاخره در کنار تمام نامداران گذشته در فهرست فعلی تیم ملی مجید حسینی، علی قلی‌زاده، صادق محرمی، رضا اسدی و محمد محبی دیگر بازیکنانی هستند که قبلاً برابر هنگ‌کنگ بازی برای تیم ملی را تجربه کرده‌اند.

یعنی فقط هفت بازیکن ما در این فهرست هستند که تاکنون برابر هنگ‌کنگ بازی نکرده‌اند؛ پیام نیازمند، سید حسین حسینی، روزبه چشمی، آریا یوسفی، مهدی قائدی، شهریار مغانلو و سامان فلاح که امیدوارند این تجربه را به کارنامه خود اضافه کنند.

هنگ‌کنگ؛ فرصتی برای بهبود رکوردهای شخصی ستاره‌های ایران/ بهترین رقیب برای استارت گلزنی طارمی تا آقای گلی

کاپیتانی؛ بازوبند محصور در یک مثلث!

در جمع بازیکنان فعلی تیم کشورمان تنها احسان حاج صفی و علیرضا جهانبخش تجربه کاپیتانی مقابل هنگ‌کنگ را داشته‌اند. البته این فهرست شامل وحید امیری هم می‌شد اگر او مصدوم نمی شد.

احسان حاج صفی تاکنون دو بار و علیرضا جهانبخش یک بار کاپیتان تیم ملی ما مقابل هنگ‌کنگ بودند. حاج صفی، کریم انصاری فر و جهانبخش سه کاپیتان فعلی تیم ملی هستند که به احتمال زیاد در این مسابقه هم بازوبند را به کس دیگری نخواهند داد!

گلزنی؛ سردار صدر

تیم ملی کشورمان در ۷ مسابقه قبلی ۱۸ بار دروازه هنگ‌کنگ را باز کرده و این گل‌ها توسط ۱۲ بازیکن به ثمر رسیده اند. بهترین گلزن ایران برابر هنگ‌کنگ سه گل زده است؛ غفور جهانی در دیدار رفت و برگشت مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ و سردار آزمون که در حال حاضر ستاره خط حمله تیم کشورمان است. سردار می‌تواند با ادامه روند گلزنی که از بازی اول شروع کرد، از شیر شمال عبور و خود به تنهایی صدرنشین این فهرست شود.

اما در جمع دوگله‌ها هم دو نفر حضور دارند؛ حسین کازرانی همبازی جهانی در همان تیم و کریم انصاری فر همبازی سردار در تیم فعلی، کریم هم در بازی اول گل زد و این شانس را دارد که در برابر هنگ‌کنگ رکورد خود را بهتر کند.

دیگر بازیکنانی که دروازه هنگ‌کنگ را گشوده‌اند به ترتیب زمانی همایون بهزادی، علی جباری، سیروس قایقران، صمد مرفاوی، علی قلی‌زاده، وحید امیری، مهدی طارمی و رامین رضاییان هستند که از این جمع قلی‌زاده، طارمی و رضاییان در بازی پیش رو برابر هنگ‌کنگ شانس حضور در زمین را دارند و به طور طبیعی امکان افزایش رکورد گلزنی خود را هم دارا هستند.

استارت مدعی آقای گلی

در این بازی مهدی طارمی بیش از همه به این گل نیاز دارد، چرا که هنوز در جام ملت‌های آسیای اخیر پایش به گلزنی باز نشده و برای این مدعی عنوان آقای گلی، زدن گل اول خیلی مهم است. چه رقیبی بهتر از هنگ‌کنگ و امیدواریم این اتفاق در بازی جمعه شب رقم بخورد.

منبع: خبـر ورزشی