پیام حمله سپاه به موساد؛ خط قرمزی وجود ندارد، ایران آماده مقابله است!
پیام حمله سپاه به موساد؛ خط قرمزی وجود ندارد، ایران آماده مقابله است!

همشهری‌آنلاین نوشت: بامداد روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌های جداگانه از انهدام مقرهای جاسوسی موساد در اربیل عراق و داعش در سوریه با موشک‌های بالستیک خبر داد. این عملیات‌های سپاه پاسداران بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان و منطقه داشت و تحلیل‌های متعددی درباره آن ارائه شده است. شبکه المیادین یکی از رسانه‌های برجسته‌ای […]

- پیام حمله سپاه به موساد؛ خط قرمزی وجود ندارد، ایران آماده مقابله است!

همشهری‌آنلاین نوشت: بامداد روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌های جداگانه از انهدام مقرهای جاسوسی موساد در اربیل عراق و داعش در سوریه با موشک‌های بالستیک خبر داد. این عملیات‌های سپاه پاسداران بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان و منطقه داشت و تحلیل‌های متعددی درباره آن ارائه شده است.

شبکه المیادین یکی از رسانه‌های برجسته‌ای بود که به تحلیل عملیات مهم ایران علیه مقرهای جاسوسی موساد در اربیل و نیز داعش در سوریه پرداخت که مشروح آن به این شکل است:

جمهوری اسلامی ایران به وعده خود عمل کرد و با موشک‌های بالستیک راهبردی خود یکی از مقرهای جاسوسی موساد در اربیل عراق و مراکز آموزشی تروریست‌ها در ادلب سوریه را منهدم کرد. اما پیام‌های این پاسخ بزرگ ایران به جنایات اخیر صهیونیست‌ها و داعش چیست؟

ایران در اولین پاسخ راهبردی خود به جنایت تروریستی که اخیرا در داخل این کشور اتفاق افتاده بود (اشاره به جنایت تروریستی در کرمان) یکی از مقرهای مهم موساد در اقلیم کردستان عراق را با موشک‌های بالستیک با دقت بالا مورد هدف قرار داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه خود به این منظور اعلام کرد مقر موساد که مورد هدف قرار گرفت، مرکز توسعه عملیات‌های جاسوسی و برنامه‌ریزی برای انجام عملیات‌های تروریستی در منطقه به ویژه ضد ایران بود و سپاه پاسداران این مرکز را منهدم کرد.

در بیانیه دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تاکید شده که همچنین مراکز تجمع تروریست‌ها در سوریه هدف قرار گرفت و این عملیات سپاه پاسداران در واکنش به عملیات تروریستی بود که اخیرا در ایران انجام شد.

رسانه‌های صهیونیستی این عملیات‌ها را بی‌سابقه توصیف کردند؛ چرا که ایران از فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری توانست یکی از مقرهای مهم گروه‌های تکفیری در منطقه تحت اشغال در ادلب را هدف قرار دهد.

اما پیام‌های داخلی و خارجی که ایران با این پاسخ راهبردی خود و در این بازه زمانی در سایه ادامه تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مردم غزه، مخابره کرد، کدام است؟

پیام عملیات موشکی سپاه برای صهیونیست‌ها

از ماهیت عملیات‌های مذکور جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود که برجسته‌ترین پیام آن خطاب به رژیم صهیونستی بوده است؛ چرا که در این عملیات‌ها مقر مهم موساد در اربیل مورد هدف قرار گرفت. ایران با انهدام این مقر یک پیام امنیتی واضح مخابره کرد با این مضمون که همه تحرکات موساد در منطقه تحت نظر است.

اما عملیاتی که ایران ضد تروریست‌ها در سوریه انجام داد در چارچوب هشداری خطاب به آمریکایی‌ها درباره تلاش‌های آنها جهت تشدید و گسترش درگیری در منطقه است.

زمان «بزن در رو» تمام شده است

«هادی افقهی» تحلیلگر سیاسی ایرانی در گفت‌وگو با المیادین درباره عملیات‌های اخیر سپاه پاسداران علیه موساد و داعش اظهار داشت، ایران با این عملیات خود ثابت کرد که هر زمان هر اقدام خصمانه‌ای علیه این کشور انجام شود، پاسخ آن در زمان و مکان مناسب داده خواهد شد. این عملیات‌ها در وهله نخست حامل پیام‌های داخلی است مبنی بر اینکه سپاه پاسداران به هر قولی که بدهد عمل می‌کند.

وی افزود، بعد از شهادت سردار سید «رضی موسوی» مستشار با سابقه سپاه پاسداران در سوریه در جریان جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی و سپس شهادت «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در ضاحیه بیروت و بعد از آن عملیات تروریستی در کرمان، سپاه وعده داد که پاسخ این جنایات را می‌دهد و امروز این وعده اجرا شد.

عملیات‌های سپاه پیامی روشن برای آمریکا داشت

از سوی دیگر «محمد عباس» سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه نیز در همین زمینه گفت، آنچه که امروز در سایه نبرد طوفان الاقصی در منطقه رخ می‌دهد، از فلسطین تا یمن، لبنان، عراق، سوریه و ایران و نیز پاسخی که ایران با موشک‌های بالستیک خود به دشمنان داد، پیامی روشن برای آمریکا بود؛ آمریکایی که به فتنه‌افروزی در منطقه ادامه می‌دهد و اخیرا دست به تجاوز ضد یمن زده، از تروریسم اسرائیلی ضد غزه حمایت می‌کند و تصور می‌کند که می‌تواند محور مقاومت را تهدید کند.

این سرتیپ بازنشسته سوری ادامه داد، روسیه و چین از نزدیک تحولات منطقه را دنبال می‌کنند و آنها در کنار کشورهای محور مقاومت یک جبهه راهبردی مهمی را تشکیل می‌دهند که آمریکا را غافلگیر کرده و هیمنه آن را در غرب آسیا و کل خاورمیانه از بین می‌برد.

وی تصریح کرد، در شرایطی که منطقه و جهان تلاش می‌کنند از جنگ منطقه‌ای و جهانی دوری کنند، آمریکایی‌ها درحال تشدید تجاوزات و تحرکات خصمانه خود در منطقه هستند. ایران با عملیات‌های موشکی خود ثابت کرد اگر آمریکا به تحرکات خود برای بی‌ثبات کردن منطقه ادامه دهد، ما نیز آمادگی کامل داریم تا منافع واشنگتن در منطقه را شعله ور کنیم (نابود کنیم). درواقع جمهوری اسلامی ایران به دنبال برقراری توازن در منطقه و مهار تجاوزات آمریکاست.

سرتیپ عباس در ادامه تاکید کرد، این عملیات‌ها همچنین حامل پیام‌هایی برای غربی‌ها بود که سعی در تحمیل حضور و استعمارگری جدید خود برای تسلط بر منطقه و نظامی کردن دریای سرخ دارند.

ایران همه تحرکات خصمانه اسرائیل در منطقه را زیر نظر دارد

«عباس العرداوی» کارشناس و تحلیلگر عراقی نیز به نوبه خود در همین زمینه اظهار داشت،عملیات‌های موشکی ایران ضد تروریست‌هایی که درواقع نمایندگان و مزدوران آمریکا هستند و نیز ضد مراکز موساد، پیامی واضح و روشن داشت و این پیام‌ها رسید. مضمون این پیام‌ها آن است که سپاه پاسداران آنچه که اسرائیل غاصب و جنایتکار درحال برنامه ریزی و انجام آن است را کاملا زیر نظر دارد. همچنین جمهوری اسلامی ایران اطلاعات دقیقی از مقرهای دشمنان دارد.

العرداوی تاکید کرد، این موشک‌های بالستیک ایران مکان‌های مهم و واقعی را هدف قرار داده‌اند و این عملیات‌ها ممکن است دوباره تکرار شوند؛ مگر اینکه اسرائیل تروریسم و جنایات شنیعی که امروز علیه مردم فلسطین در نوار غزه مرتکب می‌شود را متوقف کند.

وی افزود، همچنین عملیات‌های مذکور جمهوری اسلامی ایران حامل پیام‌های مهمی برای آمریکاست با این مضمون که ایران هیچ ترسی از تهدیدات ندارد و آماده مبارزه با هر طرفی است که علیه این کشور یا محور مقاومت توطئه می‌کنند. عملیات‌های موشکی ایران همچنین ثابت کرد که محور مقاومت در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و طبق اطلاعات دقیق و کامل عمل می‌کند. بنابراین همه کشورهای محور مقاومت برای سد کردن راه در برابر باندهای تروریستی که موساد در تلاش برای گسترش آنها در منطقه است، همکاری می‌کنند.

عملیات‌های موشکی سپاه، سقوط و عقب‌نشینی آمریکا در منطقه را تعمیق می‌کند

اما هادی افقهی، تحلیلگر سیاسی ایرانی در ادامه گفت‌وگوی خود با المیادین تاکید کرد، عملیات‌های موشکی ایران ضد مقرهای موساد و داعش علاوه بر پیام‌های داخلی، پیام‌های خارجی متعددی دارد که اولین آنها خطاب به آمریکاست مبنی بر اینکه واشنگتن نمی‌تواند به امنیت منطقه آسیب بزند یا هر طور که می‌خواهد و در هر کجا هر جنایتی انجام دهد و دست به ترور بزند.

وی افزود، اما پیامی که جمهوری اسلامی ایران به دشمن صهیونیستی داد این بود که هر زمان این رژیم دست به جنایت تروریستی بزند، با پاسخی شوکه‌کننده و بزرگ مواجه خواهد شد و این پاسخ خیلی سریع داده می‌شود. درباره پیام این عملیات‌ها برای عناصر تروریستی، چه گروه‌های تروریستی جدایی‌طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق یا سایر گروه‌های تروریستی در داخل سوریه و عراق، باید بگوییم جمهوری اسلامی ایران به این گروه‌ها اخطار داد موشک‌ها و پهپادهای ایرانی که دقت و مهارت آنها ثابت شده است می‌توانند به هرکجا که تروریست‌ها حضور داشته باشند، برسند.

ایران آماده مقابله با همه تغییرات راهبردی است

سرتیپ محمد عباس نیز در همین زمینه اظهار داشت، ورود ایران به دایره درگیری با تروریست‌ها در شمال سوریه بدان معناست که هیچ خط قرمزی در این درگیری وجود ندارد و ایران آماده مقابله با تغییرات راهبردی کنونی و یا تغییراتی که ممکن است در آینده رخ دهد، می‌باشد.

این ژنرال سوری در پایان به این نتیجه رسید که دقت و کارایی موشک‌های بالستیک ایرانی و موفقیت آن‌ها در انهدام اهداف نشان‌دهنده توانمندی بالای آن‌ها است.

اما روزنامه انگلیسی گاردین چند روز قبل اعلام کرده بود، امروز ایران بزرگترین قدرت خاورمیانه است، نه آمریکا. ایران با چین و روسیه در حال ایجاد ائتلاف جدیدی در خاورمیانه هستند که نفوذ واشنگتن را کاهش می‌دهد.

این رسانه در ادامه تاکید کرد، این واقعیت که آمریکا با حمایت انگلیس مجبور به استفاده از زور در پاسخ به حملات نیروهای مسلح یمن شده است، منعکس کننده یک واقعیت ناخوشایند است که می‌گوید نفوذ سیاسی واشنگتن در حال کاهش بوده و دیپلماسی آن ناکارآمد و اقتدار آن نابود شده است.

المیادین این گزارش تحلیلی خود را با این سوال به پایان برد که آیا با توجه به گزارش روزنامه گاردین و تحولات منطقه به ویژه بعد از عملیات‌های موشکی سپاه پاسداران ضد مراکز موساد و داعش، در مرحله‌ای قرار گرفته‌ایم که در ازای افول فزاینده محور آمریکایی-صهیونیستی در خاورمیانه، ایران تبدیل به بزرگترین و بانفوذترین قدرت در منطقه شده است؟

منبع: اطلاعات انلاین